De bouw van een nieuwe top, Twinker-15T

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ivo
    • Jul 2003
    • 390

De bouw van een nieuwe top, Twinker-15T

Ik ben bezig om een nieuwe top te bouwen, ik noem hem de Twinker-15T. De componenten zijn een neodinium van B&C en het het hoog wordt, nu nog B&C, BMS. De klank tot nu toe, zeer gedetaileerd, sterk/krachtig maar doch rustig. Versterkervermogen op het mid/laag, labgruppen 4000, 2x 1300watt/8ohm, op het hoog, yamaha p7000s, 2x700watt/8ohm. De lab staat op -7db, hij zou zeker op -2db kunnen maar het hoog, b&c / 107db in combinatie met de yamaha wordt dan weggedrukt, vandaar de keus voor BMS, deze heb 113db rendement.

Eerste foto, om een tipje van het minirokje te lichten,

Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

Das niet zuinig met vermogen ivo.
    SR20DET

Comment

• ivo
      • Jul 2003
      • 390

Nope, het rendement van de B&C laag/mid is dan ook 100,5 Db, van het hoog, BMS, 113 Db. Deze combinatie samen met de versterkers gaat dan ook zeer hard.
      Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• ivo
        • Jul 2003
        • 390

Vandaag, Zaterdag, nog even bezig geweest om de kasten verder af te werken, morgen staan ze in een cafe bij een open sessie. Morgenochtend nog het rooster ervoor en het foam.
        De klank is zeer gedetaileerd, in het mid/laag klink hij iets minder "warm" dan de 18sound maar veel strakker.

Comment

• Boi
          • Apr 2004
          • 541

Was een paar weken terug even bij Ivo en hebben de set privé kunnen beluisteren, geloof me de set klapt lekker door je heen en is mooi in het hoog.
          groetjes
          Boi
          groetjes

___
          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...