Bouw van de Kappa 45 kast!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

Thanks Beyma! ik heb je mail inderdaad gelezen en je post, het is inderdaad makkelijk (maar das meestal als je het eenmaal snapt)
    De fout die ik maakte was door de geleider er op te zetten die was voor heel andere doeleinden[:I], het halfronde freesje was inderdaad voldoende, en ik kon heel gemakkelijk de randen afronden!

Ik heb na het afronden meteen de randen met een licht schuurpapiertje geschuurd en daarna de kast stofvrij gemaakt!

Door het mooie(verf)weer vandaag, heb ik meteen 5 vlakken in de trimite gezet(zijvlakken en achterkant!)

De kast krijgt nou al een beetje een 'pro' uitstraling!
    Bart

Comment

• bertuss
      • Jan 2002
      • 816

super man !!!

looks echt fantastisch

Comment

• speakerfreak
        • May 2002
        • 1446

mooi man!

en zou je beyma`s mail (of mr beyma zelf ) dat mailtje over frezen kunnen sturen?

heb zelf ook zon ding liggen en freesjes, maar bij mij wordt nooit iets recht :/
        Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

Mooi man!
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• soundcheckfrits
            • Jan 2005
            • 455

komen er ooknog handvaten/hengsels ect aan of stop je uhm in een case??
            de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Barthezz80
              • Aug 2004
              • 365

citaat:Geplaatst door soundcheckfrits

komen er ooknog handvaten/hengsels ect aan of stop je uhm in een case??
              Geen van beiden, de box is vrij makkelijk hanteerbaar.
              Ik wil ook niet al te veel in het hout boren, dit geeft toch weer zwakke plekken voor het geluid!
              Bart

Comment

• dj franko
                • May 2005
                • 116

Kun je later ook foto's posten wanneer de speaker erin hangt?

Vind het mooi werk, Ik heb er geen verstand van maar mij lijkt het prof.

groetjes Frank
                Hoi!

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

citaat:Geplaatst door dj franko

Kun je later ook foto's posten wanneer de speaker erin hangt?
                  Uiteraard, deze komen zodra de kast helemaal geverfd is!
                  Bart

Comment

• Datron
                    • Sep 2005
                    • 6

Hallo,

Ik vroeg me af waarom je hebt gekozen voor dit soort bass-poorten? En niet gewoon 2 (kunststof) bass-pijpen.
                    Zelf wil ik ook 2 luidsprekers bouwen met onder de woofer 2 kunststof pijpen van 9,5cm doorsnee. Het oppervlak zal dus 70 vierkante cm zijn. Alleen ik zit aan een maximale hoogte van de complete speaker. Als ik het op "jou" manier zou doen dan scheelt dat natuurlijk die 9,5 cm van de bass-pijpen.
                    Mijn vraag is dan ook of dat wat uitmaakt als ik ook met 2 schuine schotjes in de hoek werk. Natuurlijk ook met een oppervlak van 70 vierkante cm en met dezelfde lengte.

ps. ziet er goed uit die van jou. Hoop dat die van mij ook zo worden

Comment

• Barthezz80
                      • Aug 2004
                      • 365

citaat:Geplaatst door Datron

Hallo,

Ik vroeg me af waarom je hebt gekozen voor dit soort bass-poorten? En niet gewoon 2 (kunststof) bass-pijpen.
                      Zelf wil ik ook 2 luidsprekers bouwen met onder de woofer 2 kunststof pijpen van 9,5cm doorsnee. Het oppervlak zal dus 70 vierkante cm zijn. Alleen ik zit aan een maximale hoogte van de complete speaker. Als ik het op "jou" manier zou doen dan scheelt dat natuurlijk die 9,5 cm van de bass-pijpen.
                      Mijn vraag is dan ook of dat wat uitmaakt als ik ook met 2 schuine schotjes in de hoek werk. Natuurlijk ook met een oppervlak van 70 vierkante cm en met dezelfde lengte.

ps. ziet er goed uit die van jou. Hoop dat die van mij ook zo worden
                      een pijp is voor de kastconstructie iets minder stevig, maar is ook een optie..

Volgens de kastberekeningen is er maar 1 pijp nodig bij deze kast, maten van de pijp:

"Ronde pijp 8cm diameter. Lengte = 16,3 cm (vanaf voorkant front) in een van beide hoeken onderaan"

Hou deze gegevens aan, anders klopt de kast niet meer..
                      Bart

Comment

• Datron
                        • Sep 2005
                        • 6

Dus het maakt niet uit of je voor een pijp kiest of voor die schuine schotjes. Het geluid blijft het zelfde en klinkt niet anders?

Comment

• speakerfreak
                          • May 2002
                          • 1446

poorten in de hoek van hout staat (vind ik) mooier en zal de stevigheid ook nog wat tengoede komen
                          Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• dj franko
                            • May 2005
                            • 116

Barthezz wanneer komen de foto's van dat de kast helemaal af is?

groetjes
                            Franko
                            Hoi!

Comment

• Barthezz80
                              • Aug 2004
                              • 365

zoals in een ander topic van me te lezen was, heb ik de eerste kappa12 opgeblazen door mn eigen stomme schuld (verkeerde controller gebruikt, namelijk de 802cII voor de 'bose 502B'

Inmiddels is de nieuwe woofer alweer binnen, en gemonteerd in de kappa45 kast!

Nu heeft 'SPS' mij geadviseerd een hoogdoorlaatfilter te gebruiken bij 40hz!

Maar nou is mijn vraag: hoe kom ik hier aan? of kan ik dit op mijn 234XL crossover regelen?
                              moet die cross aktief of passief zijn?
                              Bart

Comment

• Dr. Edie
                                • May 2003
                                • 671

Originally posted by Barthezz80
                                Nu heeft 'SPS' mij geadviseerd een hoogdoorlaatfilter te gebruiken bij 40hz!

Maar nou is mijn vraag: hoe kom ik hier aan? of kan ik dit op mijn 234XL crossover regelen?
                                moet die cross aktief of passief zijn?
                                Actief, low-cut van 40 Hz word bedoeld (geen idee of dit op je DBX mogelijk is?).
                                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...