2x Speakon 2-polig ga ik er in zetten
Bouw van de Kappa 45 kast!
Collapse
X
-
-
Ik denk dat ik dit inderdaad ga doen, kan ik dit allebei gewoon bij de bouwmarkt kopen?citaat:Geplaatst door beyma
HEE Bart
Een bovenfrees zou ik er zeker nog langs halen voor ie in de dure verf gaat, die dingen koop je voor een appel en een ei, het hoeft echt niet gelijk een Festo te zijn!!
Gewoon zo'n gevalletje van een paar tientjes met een goed HM freesje er in (ik <s>denk</s> weet , dat een half rond freesje dan duurder is als de machiene)
BartComment
-
Ik heb nu dus een bovenfrees gekocht, ik dacht dan kan ik meteen aan de slag... ehh.. FOUT!
Ik ben al een uur de gebruiksaanwijzing met alle mogelijke aandacht aan het bestuderen, maar het valt niet mee, lijkt wel een bouwpakket en de plaatjes zijn niet altijd even duidelijk..BartComment
-
leef je eerst uit op een stukkie resthout dan kun je direct effies kijke hoe die werkt als je dat onder de kni hebt ga je verder met je kastjes
de groeten SCF
Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''Comment
-
Mensen, de afwerking van deze kast is verder gestaakt..
Ik heb een hoop geld uitgegeven aan een professionele bovenfrees, maar ik vind de gebruiksaanwijzing van de fabrikant ver onder de maat, geen duidelijke afbeeldingen, alleen maar verwijzingen naar nummers c4 naar 34 etc..
Zal aan mij liggen, maar ik heb nog nooit zo'n ding gebruikt en dan kom ik er echt niet uit met alleen maar een theoretische beschrijving met wat onduidelijke (getekende) plaatjes..BartComment
-
-
Oke, als ik het hier op het forum mag zeggen, het gaat om de 'Bosch POF 1300 ACEcitaat:Geplaatst door Rademakers
Welke merk/type is het
Hoe diep ik het freesje er in moet doen..citaat:en wat precies is er niet duidelijk?
Hoe ik de hoogte moet afstellen
Hoe ik de geleider moet afstellen (en of die uberhaupt wel goed erin zit?)
Ik heb gelukkig geoefend op afval MDF en Multiplex, maar het resultaat is totaal nog niet wat ik wil, ook een hoop gestoot en de geleider 'geleidde' niet echt lekker, vandaar mijn wat gefrustreerde berichtje vanmorgen
De uitleg van het boekje, is in ieder geval voor een leek als ik op het gebied van freezen nog heel moeilijk![
]
BartComment
-
Heb je m'n mail wel ontvangen dan ??!
Maar goed, ik ben timmerman dus voor mij is het heel vanzelfsprekend allemaal.... Maaaar, iets eenvoudigs als een bovenfrees moet je toch wel -met wat technisch inzicht- snel door hebben hoor!
De frees gaat er gewoon zover in dat je deze fatsoenlijk en veilig vast kan zetten.
De hoogte stel je in vanaf de onderkant van de voetplaat tot bovenkant frees.
In andere woorden, jij wilt een rond kantje aan je kast hebben maar aan de frees zit vrijwle zeker nog een stukje recht matriaal wat ook snijd, daar zit de overgang , daar stel je de voetplaat op in, zodat hij alleen het ronde gedeelte van de frees gebruikt.
Ik kijk gewoon over de voetplaat, en zie of de ronde kant onder of boven de voetplaat uit steekt, en maak even een proefje voor de zekerheid......
De geleider?? ik weet niet wat voor frees (ik bedoel dan de BEITEL) je hebt, maar je moet er één hebben met een kogellager onder op , dan hoef je geen zij geleiding te gebruiken!!
Je kan dan nadat je het op de juiste diepte hebt in gesteld, eenvoudig de machiene langs alle kanten halen en het gaat allemaal vanzelf eigenlijk....
De beitel moet altijd "scheppen" , ga je de verkeerde kant op, dan wil de frees "bijten" en stuiterd hij over je matriaal!!
Ik post zometeen nog wel even een foto van de juiste beitel, en teken even een plaatje om het wat te verduidelijken....
{edit}
Op de volgende foto zie je een gedeelte van mijn frezen collectie, ik heb er een aantal namen bij gezet, zodat je weet hoe ze genoemd worden en hoe die er dan uit zien
Nu nog even een tekeningetje maken....
Zoooo, nou ik hoop dat het iets duidelijker is nu!
Als je nog meer wilt weten, vraag maar raak [8D]
Groetjes,
Martijn.
Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
waarom koop je dan ook een dure frees? je gebruikt hem waarschijnlijk maar zelden, ik heb er een van nog geen 25 euro met een goed freesje en werkt als de brandweer. voor de prijs van een bosch had je ook weer een ander speakertje kunnen kopen en dan weer een kastje bouwen.
doe je meteen een beetje ervaring op!JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Comment
-
ja dat is waar maar als je hem maar sporadisch gebruikt waarom dan zo'n dure met vele functies? Met een budget ding ook prima te werken, ja oke goede frees erin en gaan....... heb er al heel veel lol aan gehad. En mocht hij binnen twee jaar kapot gaan dan lever je hem weer in en krijg je een nieuwe!! Heb zelf bij een bouwmarkt gewerkt, leverancier doet hier niet moeilijk over.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment

Comment