de eerste tests gedaan vanavond rond etenstijd, gebruikte testapparatuur (had alleen een peavey pv1500 voor handen, de rest van de amps staat in het jongerencentrum opgeslagen!)
gebruikte apparatuur:
-1x Peavey PV1500, 2x 300 watt op 8 ohm, beiden kanalen helemaal open! (misschien iets te weinig, maar voor zo'n testje genoeg power!)
-1x DBX 234 XL Crossover
-1x Dateq mengpaneel (alles rond de 0db afgesteld!)
-1x CD-speler

1ste testverslag:
Crossoverfrequentie ingesteld op 100 hz.
Sub op kanaal 1, Top (10"+1") op andere kanaal!
Lekker strak, laag geluid, heel dynamisch, tijdens de intro's van nummers, kale tussenstukken totaal vlak geluid, bas komt er vrij onverwacht in, deze dynamiek vind ik erg fijn!
Opvallend bij hoog volume: Conus maakt vrij grote slagen, maar dit heeft geen hoorbaar nadelig effect op het geluid! Geluid vult ook goed!
Als ik het kanaal van de top wegdraai is er bij hoog volume wel wat poortgeluid te horen(niet veel, maar het is er wel) zodra ik het kanaal van de top(dus vanaf 100hz-20.000hz)er een klein beetje bij draai hoor je hier niks van!(dit is wel iets waar Rademakers gelijk in zou kunnen hebben..) Maar ik vind het geen probleem ofzo, ik denk dat je bij elke sub in een stille ruimte, zonder mid/hoog wel iets van de lucht door die poorten zou horen!
Wat ook opvallend is, is dat de kast totaal niet resoneert, zelfs bij hoge volumes, dus de kast is 'zeer' solide, hierdoor haal ik volgens mij ook het 'optimale' laag uit de Kappa 12!
B.T.W. Ik ben nogsteeds niet van plan er demping in te doen!
Dit Cd'tje lag toevallig in de buurt(Mega Top 50 van 2004)
Enkele testnummers waar de sub lekker laag bij ging:
-Kelis - Trick Me
-Joss Stone - you had me..
-Blue feat. Stevie Wonder - Signed, Sealed Delivered
-Ciara - Goodies
Bij die laatste trilde alles (in de ruimte dan) echt puur sub!
House heb ik nog niet geprobeerd, maar dat resoneert altijd wel op subjes, dus dat is niet goed voor een objectief testoordeel!
Wordt Vervolgd!
gebruikte apparatuur:
-1x Peavey PV1500, 2x 300 watt op 8 ohm, beiden kanalen helemaal open! (misschien iets te weinig, maar voor zo'n testje genoeg power!)
-1x DBX 234 XL Crossover
-1x Dateq mengpaneel (alles rond de 0db afgesteld!)
-1x CD-speler

1ste testverslag:
Crossoverfrequentie ingesteld op 100 hz.
Sub op kanaal 1, Top (10"+1") op andere kanaal!
Lekker strak, laag geluid, heel dynamisch, tijdens de intro's van nummers, kale tussenstukken totaal vlak geluid, bas komt er vrij onverwacht in, deze dynamiek vind ik erg fijn!
Opvallend bij hoog volume: Conus maakt vrij grote slagen, maar dit heeft geen hoorbaar nadelig effect op het geluid! Geluid vult ook goed!
Als ik het kanaal van de top wegdraai is er bij hoog volume wel wat poortgeluid te horen(niet veel, maar het is er wel) zodra ik het kanaal van de top(dus vanaf 100hz-20.000hz)er een klein beetje bij draai hoor je hier niks van!(dit is wel iets waar Rademakers gelijk in zou kunnen hebben..) Maar ik vind het geen probleem ofzo, ik denk dat je bij elke sub in een stille ruimte, zonder mid/hoog wel iets van de lucht door die poorten zou horen!
Wat ook opvallend is, is dat de kast totaal niet resoneert, zelfs bij hoge volumes, dus de kast is 'zeer' solide, hierdoor haal ik volgens mij ook het 'optimale' laag uit de Kappa 12!
B.T.W. Ik ben nogsteeds niet van plan er demping in te doen!

Dit Cd'tje lag toevallig in de buurt(Mega Top 50 van 2004)
Enkele testnummers waar de sub lekker laag bij ging:
-Kelis - Trick Me
-Joss Stone - you had me..
-Blue feat. Stevie Wonder - Signed, Sealed Delivered
-Ciara - Goodies
Bij die laatste trilde alles (in de ruimte dan) echt puur sub!
House heb ik nog niet geprobeerd, maar dat resoneert altijd wel op subjes, dus dat is niet goed voor een objectief testoordeel!
Wordt Vervolgd!

)

n the road natuurlijk hufterproof maken

Comment