Bouw van de Kappa 45 kast!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

de eerste tests gedaan vanavond rond etenstijd, gebruikte testapparatuur (had alleen een peavey pv1500 voor handen, de rest van de amps staat in het jongerencentrum opgeslagen!)

gebruikte apparatuur:
    -1x Peavey PV1500, 2x 300 watt op 8 ohm, beiden kanalen helemaal open! (misschien iets te weinig, maar voor zo'n testje genoeg power!)
    -1x DBX 234 XL Crossover
    -1x Dateq mengpaneel (alles rond de 0db afgesteld!)
    -1x CD-speler

1ste testverslag:

Crossoverfrequentie ingesteld op 100 hz.
    Sub op kanaal 1, Top (10"+1") op andere kanaal!
    Lekker strak, laag geluid, heel dynamisch, tijdens de intro's van nummers, kale tussenstukken totaal vlak geluid, bas komt er vrij onverwacht in, deze dynamiek vind ik erg fijn!
    Opvallend bij hoog volume: Conus maakt vrij grote slagen, maar dit heeft geen hoorbaar nadelig effect op het geluid! Geluid vult ook goed!
    Als ik het kanaal van de top wegdraai is er bij hoog volume wel wat poortgeluid te horen(niet veel, maar het is er wel) zodra ik het kanaal van de top(dus vanaf 100hz-20.000hz)er een klein beetje bij draai hoor je hier niks van!(dit is wel iets waar Rademakers gelijk in zou kunnen hebben..) Maar ik vind het geen probleem ofzo, ik denk dat je bij elke sub in een stille ruimte, zonder mid/hoog wel iets van de lucht door die poorten zou horen!
    Wat ook opvallend is, is dat de kast totaal niet resoneert, zelfs bij hoge volumes, dus de kast is 'zeer' solide, hierdoor haal ik volgens mij ook het 'optimale' laag uit de Kappa 12!
    B.T.W. Ik ben nogsteeds niet van plan er demping in te doen!

Dit Cd'tje lag toevallig in de buurt(Mega Top 50 van 2004)
    Enkele testnummers waar de sub lekker laag bij ging:

-Kelis - Trick Me
    -Joss Stone - you had me..
    -Blue feat. Stevie Wonder - Signed, Sealed Delivered
    -Ciara - Goodies

Bij die laatste trilde alles (in de ruimte dan) echt puur sub!

House heb ik nog niet geprobeerd, maar dat resoneert altijd wel op subjes, dus dat is niet goed voor een objectief testoordeel!

Wordt Vervolgd!
    Bart

Comment

• Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

citaat:Geplaatst door bertuss

zoals ik al zei, het gooit je simulatie overhoop! en dit kan soms hoorbaar beter klinken. raar maar waar.
      Klinkt niet logisch!
      Sub klinkt nu goed, en gaat lekker strak laag! Hier wil ik niks aan doen!
      Bart

Comment

• Barthezz80
        • Aug 2004
        • 365

Ik heb vanmiddag even alle schroefgaten dichtgemaakt met kneedbaar hout!
        Ook heb ik alle randen en hoeken geschuurd! Die zijn nou rond en glad!
        Zie foto:

Bart

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

even met de frees erlangs had je een hoop schuurmoeite kunnen besparen! maar ziet er al netjes uit
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Barthezz80
            • Aug 2004
            • 365

citaat:Geplaatst door Tfproductions

even met de frees erlangs had je een hoop schuurmoeite kunnen besparen! maar ziet er al netjes uit
            Ik bezit geen Frees (tot m'n grote spijt)
            Deze staat wel hoog bovenaan m'n verlanglijstje!

De 'Trimite' is trouwens al besteld!
            Morgen nog 1 keer alles licht opschuren met een fijn schuurpapiertje en dan van de week (als het mooi weer is buiten) in de 'Trimite'!
            Bart

Comment

• cowbeast
              • Jul 2004
              • 109

Mooi kastje, 1 ding zit me wel dwars. Hoe ga je dat van de grond krijgen zonder voledig naar de grond te bukken en zo kans maakt als je een zwakke rug hebt die te beschadigen. Is maar een gedacht maar ik zou handvaten best handig vinden

Comment

• Barthezz80
                • Aug 2004
                • 365

citaat:Geplaatst door cowbeast

Mooi kastje, 1 ding zit me wel dwars. Hoe ga je dat van de grond krijgen zonder voledig naar de grond te bukken en zo kans maakt als je een zwakke rug hebt die te beschadigen. Is maar een gedacht maar ik zou handvaten best handig vinden
                Ik ben het volledig met je eens, maar de kast lijkt zwaarder dan ie is! Hij is echt heel makkelijk te tillen, dus in zo'n geval vind ik handgrepen zonde omdat het alleen maar een zwakke plek in de kast is, + de simulatie wordt in de war geschopt!
                Bart

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

De laatste afwerkingen aan de kast zijn vandaag gedaan(voordat hij in de 'Trimite' gaat)
                  Het vlak schuren van de opgevulde schroefgaten, en het 'licht' naschuren van de hele kast, dit allemaal met een schuurpapiertje (schuurmachine haalt er teveel af, en is onnauwkeurig hiervoor)
                  Daarna heb ik de hele kast met een doek van al het stof ontdaan!
                  De kast is nu supervlak overal..
                  hier wat foto's van de kast(klaar om geverfd te worden):

Bart

Comment

• Barthezz80
                    • Aug 2004
                    • 365

Iemand trouwens nog suggesties wat ik voor de speaker moet doen: speakergrill? speakerdoek? geperforeerd staal over de hele voorkant van de kast? schuim? combinatie van 1 van deze mogelijkheden?

Ben benieuwd!
                    Bart

Comment

• bertuss
                      • Jan 2002
                      • 816

ga je ze eigenlijk thuis gebruiken of wat?
                      zoja, dan zou ik net schuim kopen
                      kassie zeit er strak uit hoor netjes. hoeveel ga je er maken?
                      on the road natuurlijk hufterproof maken

Comment

• Barthezz80
                        • Aug 2004
                        • 365

citaat:Geplaatst door bertuss

ga je ze eigenlijk thuis gebruiken of wat?
                        nee, ik ga de kastjes op locatie gebruiken, ziet er klein uit maar het gaat toch enorm hard!(dit had ik eigenlijk niet helemaal verwacht, dus das wel een meevaller!)

citaat:kassie zeit er strak uit hoor netjes. hoeveel ga je er maken?
                        als het me blijft bevallen dan bouw ik er in totaal 6 (kan ik een leuke 'sub' stack maken voor de kleinere locatie klusjes, of anders 3 per kant 'gestacked'!)

citaatn the road natuurlijk hufterproof maken
                        dit lijkt mij ook verstandig, hoe kom ik aan zo'n geperforeerde staalplaat?(wat je bij de meeste 'pro'boxen ziet..)
                        gewoon ijzerhandel?

Bart

Comment

• Yogo78
                          • Jul 2005
                          • 8

Het kastje ziet er echt weegaloos goed uit! Complimenten!
                          Maar nog 1 vraagje, zit de voorplaat/front nu alleen maar gelijmd en geschroefd?
                          Laat mij maar prutsen, daar ben ik goed in!!!

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

Hey Bart,

Kan de Kappa45 je 802 topje bijhouden??

Paul.
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

HEE Bart

Een bovenfrees zou ik er zeker nog langs halen voor ie in de dure verf gaat, die dingen koop je voor een appel en een ei, het hoeft echt niet gelijk een Festo te zijn!!
                              Gewoon zo'n gevalletje van een paar tientjes met een goed HM freesje er in (ik <s>denk</s> weet , dat een half rond freesje dan duurder is als de machiene)

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• dj franko
                                • May 2005
                                • 116

Hoe heb je de aansluiting geregeld?

groetjes,
                                Frank Andringa
                                Hoi!

Comment

Working...