Zelfboxbouw vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenP
    • Aug 2005
    • 1

Zelfboxbouw vraagje

hallo.. ik ben een scholier en heb voor de lol zelf een box gebouwd. Doet het heel goed. alleen.. je voelt het al.. de basdruk uit de box is tot op zo'n 3meter afstand zeer hoog.. maar na die afstand neemt dat gelijk ernstig af.. ik heb expres de basreflexgaten / buizen aan de kleine kant gelaten. maar moet ik die eigenlijk niet wat groter maken? doorsnede an de buizen is 5 centimer.. of heb ik iets langere buizen nodig?
    totale vermogen van de box is 200watt..

aub.. ik doe dit niet professioneel ofzo gewoon voor mn plezier.. dus geen opmerkingen over dat ik er niet aan moet beginnnen ofzo.. tis gewoon voor de lol en ik zoek hier een antwoord..

ook verlies ik basdruk aan de achterkant van de box.. meer isolatie aan de binnenkant? graag een antwoord!
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

aan de achterkant van uw speakr is wel vry normaal he
    de lengte van uw poort bepaald de frequentie waarop ge uw speaker kist zogezegt tuned. de is naargelang voorgeschreven is voor de speaker. 200w is ook niet zo zwaar voor een bas speakers he. ben zelf ook niet zo profesioneel. de wol in uw kas plaatsen geeft als enig effect dat je een iets diepere bas verkryg. dit omdat de zogezegt de ruimte in uw kast vergroot. gebruik hiervoor de speciale wol hiervoor. begin niet aan dampkapwol of glaswol... dan kunt ge er evengoed uw trui vanachter tegen nagelen.dat helpt evenveel [8D]

Comment

• bones2001
      • Aug 2003
      • 741

En nou nog even in ABN...[?][?]
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• bombardon73
        • Jul 2005
        • 16

Jeroen, heb je de box ook al in een andere ruimte getest? Het kan zijn dat als je in een bepaalde ruimte recht voor de box staat je veel druk hebt maar dat bijv. 3 of 5 meter verder ineens geen bas meer is. En als je dan weer verder weg gaat dan komt de bas weer te voorschijn. (staande golven, etc.)
        En hoe groot (liters) is de kast?, hoeveel buizen heb je gebruikt, en hoe lang zijn deze? Heb je paramters van de woofer?

Comment

• vegapower
          • Nov 2004
          • 355

exuzeer voor mijn nederlands..ben namelijk belg en woon in de boerenbuiten

Comment

Working...