18sound subwoofer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kentuckytukker
    • Apr 2004
    • 39

18sound subwoofer

Wie kan mij zeggen of de 18sound subwoofer bijv. type 18w1300 zich lekker voelt bij een crossover van 130hz. Dit omdat mijn Bose controller de mogelijkheid heeft voor Bi-amp aansturing van de sub's. Ik hoef dan niet nog eens een extra electronische cross-over aan te schaffen voor de combinatie 4x802 met 2x sub-woofer waar ik aan zit te denken.
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

dat vindt ik persoonlijk al veelste hoog voor een 18" er.

Zelf zou ik hem niet boven de 100 laten komen.

18inch is toch meer voor sub en niet voor bas maar dat is mijn kijk erop.

Ieder heeft hier zijn eigen manier van gebruiken.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Ja, het kan wel !!
      Vroeger werkte ik met Peavey 18" sub kasten en die waren afgefilterd op 150 Hz en dat werkte perfect !
      Dat waren van die insteekmodules ( buizen ) , die kon je gewoon in een CS 800 en 1000 steken !
      Dus 130 Hz moet kunnen is mijn mening !! [8D]
      Zie dit :

En dit :

http://www.electrovoice.com/Electrovoice3/files.nsf/Pages/Eliminator_kW_EDS_080102.pdf/$file/Eliminator_kW_EDS_080102.PDF

Nog eentje de SB 218

L-Acoustics sets the benchmark for the concert sound system and professional sound system innovations; redefining the future of audio.

Eentje van meyer

Voorbeelden genoeg dacht ik zo

Graag gedaan !!

sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

kan prima, wat ons betreft.
        Het kan wel zijn dat je daar wat rendement verliest, omdat die kast die 18sound er bij tekent een hoorntje heeft dat wat lager getuned is. Maar daarom kan het prima.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

@Mac. Ik ben je Meyertje niet vergeten hé
          [edit]
          sis

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

De pot verwijt de ketel... []

Mvg Johan

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

citaat:Geplaatst door Rademakers

De pot verwijt de ketel... []

Mvg Johan
              Leg uit ?
              sis

Comment

• Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

Mephisto geeft hier zijn mening en geeft nochtans vier keer, in slechts vier zinnen aan dat dit niet juist of onjuist is maar afhankelijk van de gebruiker bepaald kan worden, over smaak valt immers niet te twisten.
                Daarmee heeft hij geen concreet antwoord op de vraag gegeven maar voegt hij wel een extra dimensie aan het uiteindelijke antwoord toe. Des te meer reden om aan te nemen dat hij zijn huiswerk heeft gedaan.

Als jij nu vervolgens stelt dat hij zijn huiswerk niet heeft gedaan, terwijl hij dat klaarblijkelijk wel heeft gedaan, dan zou ik stellen dat juist jij aan huiswerk toe bent
                Niet op het gebied van geluid maar op het gebied van interpretatie []

En om niet te ver offtopic te raken een post @ Kentuckytukker:

Een crossover op 130 hz kan wel maar de vraag is dus of je dit ook qua klank bevalt. Gezien het feit dat je er 802's boven gebruikt lijkt het me echter geen slecht idee.

Mvg Johan

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

De interpretatie zal altijd een probleem geven tussen de lage landen , daar is nou eenmaal niks aan te doen
                  Ik heb dus een paar voorbeelden willen geven van topmerken die wel deze cross.freq. gebruiken, sommigen die ze zelfs aanbevelen !
                  ik heb gewoon willen duidelijk maken aan de opener van dit topic dat het wel kan !!

Mephisto zei, dat hij de freq veels te hoog vond voor een 18"!
                  Ik heb het tegendeel bewezen aan de hand van enkele voorbeelden 18" kasten !

Dus kentuckytukker kan het zeker uitproberen !
                  Ik denk dat het nu voor hem wel duidelijk is , hij zal weinig of geen problemen ondervinden
                  sis

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

Hmmm, mag ik een praktijk ervaring met jullie delen?

Ik heb ook zo'n Bose set met 4x 802 en daaronder staan mijn 18 inch Beyma's (18g550)
                    ik gebruik een 'AWC 1' crossover van Bose, deze is eigenlijk voor het acoustisch kanon (heb ik ook), maar mijn subs kunnen er ook prima mee leven !

Echter, met 2 sub's is het wel wat weinig, die 802's gaan loeihard op een Crest CA6 , en met dubbel 18 per kant is de balans pas echt lekker..... Maar ja, dat is mijn smaak, bas moet door je heen gaan is mijn motto![]
                    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• kentuckytukker
                      • Apr 2004
                      • 39

Ik heb ook al wel gedacht om mijn 802 controllers te voorzien van het optionele filter voor het AWC's. Hierdoor leg je de kantelfrequentie wat lager. Als dit echter niet hoeft is het zonde van de Euro'tjes. In iedergeval ben ik al een stuk wijzer geworden

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

ik heb ook niet gezegt dat het niet kan maar dat naar mijn mening te hoog wordt gefilterd.

18inch word 80% gebruikt voor sub en dat is bij mij niet bovern de 100 !

Boven de 100 hz begint er toch al geluid uit de woofer te komen daar is een 18" niet voor gemaakt.

ga je over de 100 crossen lijkt mij 15 toch een betere optie, maar dat is ieder zijn eigen smaak.

Het ligt er ook aan denk in wat voor kast je de speaker zet.

in een basreflex - bandspass of hoorn

Comment

• kentuckytukker
                          • Apr 2004
                          • 39

Ik heb gezien dat de standaart cross-overfreq van de Bose controller niet op 130 maar op 140Hz ligt. Misschien toch beter om de AWC kaart te gerbuiken welke op 125Hz crosst met 18db/oct. Overigens is het de bedoeling om basreflex te gaan maken waarover al veel is vermeld op dit forum.

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:Geplaatst door kentuckytukker

Ik heb gezien dat de standaart cross-overfreq van de Bose controller niet op 130 maar op 140Hz ligt. Misschien toch beter om de AWC kaart te gerbuiken welke op 125Hz crosst met 18db/oct. Overigens is het de bedoeling om basreflex te gaan maken waarover al veel is vermeld op dit forum.
                            Ik zou toch eerst eens proberen met die 140 Hz, wie weet ! dan hoef je geen extra investering te doen in een kaart !!
                            lukt het niet, dan kan je nog altijd een andere kaart insteken !
                            sis

Comment

Working...