HK Elias subwoofers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jhjacobs
    • Jun 2005
    • 2

HK Elias subwoofers

Door vandalisme zijn mijn twee HK Elias subwoofers vernield: er heeft twee dagen lang water doorheen gestroomd door het (leuk) openzetten van een aftapkraan. Het water is door een ventilatierooster naar binnen 'geregend'.

Beide subkasten (met ingebouwde versterker) werken nog wel. Ook op vol vermogen. Voor hoelang is natuurlijk nog wel de vraag ...
    De kasten zelf zijn hier en daar licht gescheurd op de naden en staan een klein beetje bol. Het valt niet heel erg op. Misschien dat ik hier nog ooit nieuwe kasten voor ga nabouwen, exact volgens de maten van de huidige kasten.

Op dit moment vertrouw ik de speakers nog het minst. Nu heb ik het idee om hier twee nieuwe speakers in te plaatsen. In de handleiding staat alleen vermeld: 15", 8 Ohm, 300 Watt RMS. De kast zelf is van binnen ongeveer 50x40x65 cm groot met een groot rechthoekig gat aan de voorzijde. Op de speakers zelf staat helemaal niets .. geen merk .. geen nummer.

Nu de vragen:
    Welke speaker zit er in een HK Elias subwoofer?
    Is het het beste om exact dezelfde speakers hier terug te plaatsen, of maakt het niet zo heel veel uit, als het maar 15" is. Echter, ik kan nergens achterhalen welke speakers hier nu inzitten. Als ik naar andere type speakers moet overstappen, dan is mijn vraag natuurlijk wat het wattage van de speakers moet zijn, want ik denk dat de 300 Watt RMS slaat op het vermogen van de ingebouwde versterkers. Natuurlijk zijn tips en ideeen voor nieuw te plaatsen speakers altijd welkom. Qua prijs zat ik te denken rond de 500 EUR voor 2 nieuwe speakers, hoewel ik dus niet weet of ik dan iets beters heb of iets minders dan dat er nu in zit. In dit forum kwam ik de 2226H van JBL tegen. Het geluid van de HK set zal hierdoor natuurlijk wel veranderen (hij klonk heel 'lief'). Helaas is zoiets niet vantevoren te bepalen, mijns inziens, en dat is wel jammer. Ik vond ze namelijk lekker klinken voor mijn toepassing (=kindertheater en familieshows op campings).
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

gewoon je speakers aan de verzekering opgeven en dan echte boxen terug kopen....

Comment

• jhjacobs
      • Jun 2005
      • 2

De verzekering is al heel vriendelijk geweest, dus dat is niet het probleem. Ik wil echter nu ook weer niet teveel aan kapitaalvernietiging doen en ben mij aan het orienteren wat het beste is: de tops van de set zijn namelijk nog wel goed. Overigens is 1 sub ook nog wel zichtbaar in orde. Echter, het is niet mogelijk om via mijn leverancier 1 losse sub te bestellen. Het gaat enkel alleen compleet per set. De importeur heb ik al wel gemaild, maar nog geen reactie.

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Alle boxen van HK zijn los te koop, dus ook jouw Elias sub.
        Zou je best willen helpen, maar ik ga morgen op vakantie
        Gewoon even doorzeuren bij je leverancier!!

Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Equipment
          • Jun 2005
          • 64

Bij HK gaat het in veel gevallen om een B&C speaker.

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

jaja bij d&b gaat het phl, bij eaw gaat het om rcf, emminence nu nog weten welke he als het al niet speciaal ontwikkelde woofers zijn voor het bepaalde merk... dus je reactie is zinloos.

verder zou ik ook opteren voor ze terug nieuw te kopen, maar dit moet financieel natuurlijk ook haalbaar zijn, alhoewel ik me toch afvraag waarom het niet zou gaat als de verzekering zijn werk al heeft gedaan...

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...