welke driver voor S.A. 4512 MIDKAST

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j@ns
    • Apr 2005
    • 93

welke driver voor S.A. 4512 MIDKAST

dag allemaal,

ik heb onlangs 4 lege S.A. 4512 midkasten gekocht en nu was ik wel benieuwd wat hiervoor de ideale driver is. ik weet wat er origineel in hoort maar nu, 25jr na dato, zijn er uiteraard betere, goedkopere??!, hogere output drivers te koop.

mijn vraag is dan ook welke driver van deze tijd zich het beste in deze kast voelt. en het is natuurlijk een projectje dus geen drivers die 250/300.- +++ p/st kosten

p.s. ga me geen andere speakerkasten aanpraten, adviseren want ik wil die oude "oldskool" sound weer terughalen.

alvast heel erg bedankt!!

m.vr.gr. j@ns
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Advies van sis
    ga even naar www.speakerstore.nl
    Daar staan speakers genoeg die je kan vergelijken met de originele driver, als je tenminste de parameters hebt van de originele ?
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• j@ns
      • Apr 2005
      • 93

hoi sis, ik heb helaas geen parameters en heb er minimaal verstand van de waarde,s van de driver.

ik heb me er ooit in verdiept en heb toen alles op papier gezet maar dat is ook al weer 4 jr geleden.........[V]

dus daarom vraag ik jullie (de zelfbouwfanaten!) of er een leuke prijs/technische 12" middriver voor deze kast in de markt is.

de originele driver is een JBL E120, zie thiele small parameters op:

JBL Speaker parts - guitar and bass speakers, woofers,drivers and horns for speaker replacement or speaker upgrade. A complete line of products for DJ’s, Bands, and Sound Reinforcement. Repair your old speaker systems with JBL Speaker Parts. Save on JBL speaker components.

groeten j@ns

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Welke ik zo opkom;

Eminence Kappa 12

Eminence Delta 12

Eventueel Eminence Delta Pro 12

Hier de overige;

...
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Sorry , dat ik het op deze manier verwoord !
          Maar je bent een beetje lui [)]
          Je hebt dus de parameters van de JBL E-120
          Als je deze parameters hebt kan je zoeken naar een speaker die in de buurt komt van de JBL
          Dus even zoeken hé
          sis

Comment

• bertuss
            • Jan 2002
            • 816

daarbij, die eminence woofers, bij lange na niet matchen, dus waar baseer je je antwoord op, Dr. Edie?

Comment

• Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

citaat:Geplaatst door bertuss

daarbij, die eminence woofers, bij lange na niet matchen, dus waar baseer je je antwoord op, Dr. Edie?
              Ik heb gewoon zover mogelijk bij Speakerstore ingetypt wat mogelijk was i.s.m. de JBL driver... Ben benieuwd wat jij voor ("gitaar") driver jij vind met ongeveer gelijke parameters!..

Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• bertuss
                • Jan 2002
                • 816

geen idee, het is heeel karwei, om een goede match te vinden.

de jbl, heeft een sterke aandrijving, dat voorp. en een geringe xmax. die xmax, zal geen problemen opleveren, als je bij eminence zoekt. echter dergelijke aandrijving wordt lastiger.
                een meeltje naar jbl wellicht, levert misschien wat op.

deze aanrader, op de usspeaker site, lijkt mij iig kompleet onzin:

A GOOD REPLACEMENT FOR THIS SPEAKER IS THE

EMINENCE LEGEND M12. CLICK HERE TO VIEW THE M12.

magoed. iig veel suc6 met de zoektocht.

Comment

• j@ns
                  • Apr 2005
                  • 93

citaat:Geplaatst door sis

Als je deze parameters hebt kan je zoeken naar een speaker die in de buurt komt van de JBL
                  Dus even zoeken hé
                  sis
                  hoi sis,

als je goed hebt gelezen wat de vraag was, kan je eruit opmaken dat ik vraag of er betere/goedkopere drivers met betere specs zijn dan de JBL...

en waarom luiheid als er hier mensen rondclicken die er veel meer verstand hebben dan ik? ik heb geen zin om het wiel voor de 10.000e x uit te vinden. daar is een forum toch immers voor?

m.vr.gr. j@ns

Comment

• j@ns
                    • Apr 2005
                    • 93

aan edie:

bedankt, ik zal even kijken op die eminence site!

m.vr.gr. j@ns

Comment

• vegapower
                      • Nov 2004
                      • 355

awel se.. vindek nu goe antwoord het is een goed forum maar soms wordt je gawoon afgeblaft of sluiten ze het forum omdat je zogezegd lui bent of de oplossing zogezegt weet. maarja..
                      ikzelf heb ok hoorngeladen kasten met een jbl E-120.
                      beyma heeft hier een namaak van, ik weet nog niet of hy al in productie is. dit heb ik er van gevonden.

JBL E-120

*Beyma version of the E-120 coming soon. Call 1-877-732-5374 to reserve your speaker now. Limited quantities will be made available.

ikzelf heb ze vervangen door eminence delta 12. deze kosten een dikke 50 euro en komen zeer goed eruit voor het mid gebied. ze zijn 400wrms.
                      mvg

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

citaat:Geplaatst door j@ns

citaat:Geplaatst door sis

Dus even zoeken hé
                        sis
                        hoi sis,

als je goed hebt gelezen wat de vraag was, kan je eruit opmaken dat ik vraag of er betere/goedkopere drivers met betere specs zijn dan de JBL...

en waarom luiheid als er hier mensen rondclicken die er veel meer verstand hebben dan ik? ik heb geen zin om het wiel voor de 10.000e x uit te vinden. daar is een forum toch immers voor?

m.vr.gr. j@ns
                        Kijk, hier zeg je het zelf :
                        Betere, goedkopere drivers met beter specificaties !!!!!!
                        Is mogelijk, maar die kast is gemaakt voor een E-120 dus ??????
                        Als je de parameters hebt van de E-120 kan je toch vergelijken met andere merken die zo goed als dezelfde parameters hebben !!!
                        Dit is toch simpel [^]
                        Maar goed, Ik ben vandaag vrij en zal even voor je zoeken , ok
                        sis

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Dit zou een leuke vervanger kunnen zijn !!!
                          187 euro ex BTW bij speakerstore

Comment

• j@ns
                            • Apr 2005
                            • 93

hoi sis,

het is idd een machtige speaker maar ik zoek denk ik meer een speaker die wat minder wattage heeft en een iets hogere 1w/1mtr verhouding.

ik heb liever 300wrms @ 103db @ 1w/1mtr dan 600wrms 102db @ 1w/1mtr want ik heb niet verschrikkelijk grote versterker nl voor t mid en ik denk dat eminence er mss wel goed uitkomt qua prijs en de w/db verhouding.

maar ik zal t in overweging nemen.

m.vr.gr. j@ns

Comment

• bertuss
                              • Jan 2002
                              • 816

die db'tjes moet je met een korrel zout nemen. kijk vooral naar hun plotjes.

een hoog rendemetn zegt totaal niks over de laagweergave,. hoog rendement betekent vaak een lichte konus, met hogere bijbehorende resonantie freq.

Comment

Working...