woofer vervangen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sebbe
    • May 2005
    • 1

woofer vervangen

Hallo,

Ik zou graag de woofer van één van m'n pioneer HPM-100 speakers vervangen omdat de originele woofer stuk is. Ik heb een vervangwoofer maar die is 4 ohm. Op de achterkant van de speakerkast staat 8 ohm. Betekent dit dat de originele woofer ook 8 ohm is? Is er een manier dat ik deze 4 ohm woofer kan inbouwen in de speakerkast?

Alvast erg bedankt

groeten

Sebbe
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Dit is een HiFi luidspreker, en op dit forum word enkel PA besproken.

Maargoed, de kast is een 3-Weg systeem zie ik.. Een vervanger vind je door de T/S Parameters (via Pioneer) op te vragen van de oude woofer, en proberen een speaker te vinden met exacte of overeenkomende T/S Parameters. De speaker is volgens mij gewoon 8 Ohm ja, een 4 ohm zou in principe niets uitmaken moeten (vrijwel elke versterker heeft met een 4-Ohm p/kanaal 'belasting' geen problemen) maar ik betwijfel of de gegevens wel overeenkomen en dan bedoel ik niet alleen de diameter.

Dus; even contacteren met Pioneer en hopen dat ze de T/S Parameters van die woofer verstrekken, of een vervangen weten ervoor. De randen zullen vast bros zijn?.. In dat geval zou reconen een optie kunnen zijn.. MAAR ook hiervoor moet je maar net de juiste tegen komen, en het kunnen, en de vraag; is het het nog wel waard?

Succes.
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...