Drivertje vervangen, maar welke??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Drivertje vervangen, maar welke??

Heren van het goede Leven,

Even een vraag, Ik ben in het bezit van 2 Yamaha YS212E kastjes

Enkel 12" met een horentje.
    Lekkere kasten vindt ik zelf, maar sinds een weekje met een probleem:

1 van de drivers die achter de hoorn zit heeft het grote lood gelegd.

Kan iemand mij vertellen waar ik een nieuwe kan krijgen??

op dit geval staat alleen het volgende:

R.C.L. 393

Ik heb al verschillende Yamaha dealers gemaild, maar echt veel haast schijnen die niet met me te hebben. Heeft er hier iemand een idee??

Groetjes en alvast bedankt..

Ron
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • Boi
    • Apr 2004
    • 541

Moet al oud zijn, ik heb ze al niet meer in de oude lijsten staan, maar bel eens met yamaha nederland service center of mail msc@yamaha.nl en vraag dan om 2 vervangende types.
    2stuks, om beide boxen een gelijk geluid te laten geven.

groetjes
    Boi
    groetjes

___
    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Boi bedankt, heb ze ff gemailt..

iemand anders al wel eens van deze kasten gehoort??
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Bassa
        • Jan 2008
        • 2

Ben tegen hetzelfde probleem aangelopen...
        maar dan met een dynamix c15-200 speaker.
        En volgens mij bestaat dynamix niet meer, want er is niets over hun te vinden...
        Heb je inmiddels een oplossing gevonden?

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Dus bij J&H is BEYMA - B&C - P-AUDIO - 18SOUND ONZIN ?

Mij goed hoor, maar hij vraagt wat er het beste gedaan kan worden ........... origineel is moeilijk te vinden dus is een " ander " merk driver een snellere en vaak goedkopere oplossing.

Zelfs de aangeschreven dealers geven geen antwoord volgens topic starter, lijkt mij dat ze OF geen tijd aan willen besteden of gewoon geen aftersales hebben.

Waarom moeilijk doen, Je kan gewoon naar een lokale discoboer gaan die losse drivers verkoopt die je een leuk aanbod kan doen voor betreffende speaker.

Wel natuurlijk voor allebei de kasten zodat je geen verschil in klank ontstaat.

Het zou natuurlijk ook aan de filters kunnen liggen ( zit er geen lamp op voor tweeter beveiliging ) of gewoon een kapotte filter ?

Zou ook kunnen dat de driver hierdoor kapot is gegaan dan zou je eventueel je filter moeten layten maken of een nieuwe kopen.
          Last edited by Rolandino; 19-01-08, 17:22.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...