sub plan x1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure
    • Apr 2005
    • 3

sub plan x1

ik heb zitee ondneuzen naar leuke subjes voor mijn aankomende setje en toen kwam ik de x1 tegen op speakerplanshttp://www.speakerplans.com/index.php?id=x1 nu is mijn vraag is hier iemand die ervaring met deze kasten heeft en wat voor toppen goed zoden zijn bovn deze kaste alvast bedankt[)]
    als de bas maar dope is
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Het is een goede subkast. Als topkast zou ik een 2-weg nemen met 15" en driver.

X1 gaat goed laag en hard.het mooiste is als je ze gaat koppelen ( 2 of meer naast elkaar )

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Als je Engels goed genoeg is kun je het beste naar het forum van speakerplans gaan, aangezien daar 1 van de subfora geheel aan de X1 gewijd is en er ook genoeg ervaring mee te vinden is.

Enkele weetjes :

De X1 is bedoeld als echte sub en wordt daarom liefst gecrosst op 80 Hz. De X15 (zie speakerplans) schijnt als top te voldoen. Je kunt natuurlijk ook combineren met de HD-15 (voor meer kick) en een top met 10" of 12" mid.
      Het beste plaats je beide poorten op de grond en gebruik je geen schuim voor de poorten (volgens de ontwerper). Eerste keus voor de driver is tegenwoordig de Void V18 1000, tweede keus de SD-18 van P-Audio.

Mvg Johan

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Nu wordt er VOID aangeraden in deze kast terwijl dit ontwerp is voor SD18. Maar goed Beide zijn prima speakers .......

Net zoals de ontwerpen van Rog Mogale

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

citaat:Nu wordt er VOID aangeraden in deze kast terwijl dit ontwerp is voor SD18
          Raad eens wie de driver aanraadde...

Mvg Johan

Comment

• jerre
            • Jun 2003
            • 286

mr Rog himself, maar het ziet er wel een beest van een speaker uit en als je wat verder leest zie je ook dat er nog geen klachten zijn van de void. Alleen jammer dat ie wat prijzig is
            nu gij en dan ikke weer

Comment

• Barthezz80
              • Aug 2004
              • 365

waarom de speakerbaffle (plank waar de 18" aan hangt) niet wat dikker? mijn ervaring is dat 18 mm te dun is en gaat resoneren bij dit soort toepassingen, zodat je bereik minder groot wordt in het sub!
              Ik vind 22mm of 30mm vaak wat meer solide en heftiger klinken! (Nadeel: wordt wel zwaarder!)

schuim voor de poorten zou ik inderdaad zelf ook weglaten, ik zou zelfs overwegen om de demping in de kast weg te laten (ivm dat het sub dan nog wat lager gaat, wel goed laag crossen dan ivm met bijgeluiden!)

zoals op de foto's op speakerplans zou ik de kast niet bekleden, in ieder geval niet de voorkant, omdat dit de uitmonding van je poorten/hoorn is en je geluid hierdoor ook gedempt wordt bij de uitmonding..
              Bart

Comment

• shure
                • Apr 2005
                • 3

neeh het leek mij ook al niet lochisch om daar voor schuim te plaatsen, maar wat voor top zou ik nou gaan geruiken eentje met een 15 " en een 1 of 2 " ik zelf dcht dan aan de ps 15 lookalike (volgens mij heete ie zo) nou ja alvast bedank de groeten thijs
                als de bas maar dope is

Comment

Working...