schakelaar passief/aktief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jerre
    • Jun 2003
    • 286

schakelaar passief/aktief

Hallo,
    'k zit voor de moment met het volgende probleem: 'k ben bezig aan een topkastje (zie ander toppic), maar wil het dus zowel aktief als passief gaan gebruiken. Dus wat ik nu zoek is een 6 polige wisselschakelaar om eenerzijds de filter tss het mid/hoog te plaatsen en anderzijds, filter er tussenuit en mid+hoog op de 4 polige speakon.

Iemand 'n idee hiervoor, of mss tips, andere methodes ('k wil dus als de top aktief gebruk wordt, de filter geen invloed heeft op m'n signaal). 'k was zelf al aan 't denken aan eennokkenschakelaar of iets dergelijks, maar da ga 'k vrij duur uitkomen vrees 'k.
    nu gij en dan ikke weer
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

Gewoon een standaard stroomschakelaar voldoet wel hieraan, je kunt ze ook wel vinden zonder 230/110 erop:

Zorg uit veiligheid dat je na omschakelen naar actief, je laag op 1+/1- hebt zitten en hoog op 2+/2- (= ook meest standaard).

[edit]Excuus je zocht 6 polig, maar in sommige gevallen kun je het ook met bv 4polig doen als je het beetje slim aanpakt (bv bij 1e orde laag, 3e orde hoog)[/edit]

Comment

• eddie
      • Nov 2004
      • 169

IK heb ook zoo een topkast gebouwd met beyma ls. ik doe het met een
      4 polige schakelaar omdat mijn supperhoog altijd passief gefilterd
      wordt, schakelaar zit wel achter plaatje (doorzichtig) weg
      ik werk met 2 verschillende aansluitingen, speakon aktief, xlr passief
      succes groeten eddie

Comment

Working...