Wat voor bas-mid kast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pilot
    • Nov 2003
    • 267

Wat voor bas-mid kast

Ik heb eindelijk net voor de carnaval de twee midkasten afgekregen (MT122=2x12"(12ND930)en 2"(De85))hoorngeladen.Deze staan op een w-bin met de beyma 18g50.Voorheen stond hierop een basreflex kast met 2x15"en een 2"CP800ti).Nu viel het een beetje tegen om er lekker geluid uit te krijgen.Het hoog zit in deze kast tussen de speakers dus dat stond al iets te laag,waardoor het eerder doodviel.En ik weet nu zeker dat deze kasten te hoog beginnen bij een W-bin.Waardoor ik een stukje slaglaag mis.Filter stond op verschillende frequenties van 120-200Hz.Nu wil ik eigenlijk tussen de W-bin en de mt122 een mid-laagkast maken waardoor het hoog wat hoger komt te staan en verder wegstraalt en het slaglaag weer wat punch gaat krijgen.Heeft er iemand suggesties.
    Alvast bedankt voor jullie medewerking.
    master-qsc en de rest
  • Ideedeluxe
    • Sep 2002
    • 84

Het eerste wat me te binnen schiet, is de HD15 van speakerplans. Deze staat bekend op het leveren van punch-laag.

John
    When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• michiel
      • May 2001
      • 1032

De wbin is een kast die al een goede kick moet geven. De hoorn is te kort om echt laag weer te geven. Oude generatie hoorns als de w bin waren meer op het 70-300 Hz gebied gericht dan op het 30-100 gebied.
      Ik snap niet helemaal waarom je nog een mid/bass kastje nodig hebt.

120 Hz zal voor je twee topje wat aan de lage kant zijn, 180-220 zou beter moeten gaan. Afhankelijk van de driver in de w bin zou een 200 Hz haalbaar moeten zijn. Al zal er dan nog wel wat vervorming ontstaan aan de bovenkant van het gebied.
      Als je je top volldig wil benutten krijg je waarschijnlijk een klein gat tussen de w bin en top. Als je dit gaat opvullen ben je het gat wel kwijt, maar speel je met de wbin en de mid/bass in een hele smalle bandbreedte. Dan maak je geen optimaal gebruik van je beschikbare middelen.
      Groeten, michiel

Comment

• pilot
        • Nov 2003
        • 267

Zou het wat zijn om een 4512 kast uitgerust met een 15 "en 1 rij van de basgaten dicht ertussen te plaatsen.Is ook weer niet te hoog.
        De hd15 valt af vanwege de afmetingen.
        Ik ga inderdaad nog eens proberen om de w-bins iets hoger te crossen.
        master-qsc en de rest

Comment

Working...