Hallo, medeforumers
Als zelfbouwproject een dubbel 12inch + 1 inch driver met hoorn 90x40 graden gebouwd. LS bezetting: 2x Eminence Kappa 12 plus de psd2002 1inch HF driver. Scheidingsfreq. 1950 Hz. 12db laag; 18db hoog filtering.
Deze boxen spelen heel lekker met 2x 15 inch subs er onder op S1200 Dynacord versterkers (600W aan 4ohm), en hebben door de dubbel 12 een goede projectie in zalen van zo'n 20 m diep
.
Echter, het hoog (wat op zich zeer goed klinkt) vind ik bij hoge volumes wat achterblijven. Uiteraard zijn de drivers beveiligd tegen oversturing.
Ik zoek dan ook eigenlijk iets anders voor het hoog dat de twee 12 inchers tot zo'n 700 watt input bij kan houden, maar nog wel betaalbaar is.
Wie o wie heeft een goede suggestie?[
]
Alvast mijn dank.
Paul

Als zelfbouwproject een dubbel 12inch + 1 inch driver met hoorn 90x40 graden gebouwd. LS bezetting: 2x Eminence Kappa 12 plus de psd2002 1inch HF driver. Scheidingsfreq. 1950 Hz. 12db laag; 18db hoog filtering.
Deze boxen spelen heel lekker met 2x 15 inch subs er onder op S1200 Dynacord versterkers (600W aan 4ohm), en hebben door de dubbel 12 een goede projectie in zalen van zo'n 20 m diep
.Echter, het hoog (wat op zich zeer goed klinkt) vind ik bij hoge volumes wat achterblijven. Uiteraard zijn de drivers beveiligd tegen oversturing.
Ik zoek dan ook eigenlijk iets anders voor het hoog dat de twee 12 inchers tot zo'n 700 watt input bij kan houden, maar nog wel betaalbaar is.Wie o wie heeft een goede suggestie?[
]Alvast mijn dank.
Paul

Comment