Probleem bij invoer TS in winISD

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Probleem bij invoer TS in winISD

Tja, ik dacht dat doe ik wel even, wat paramaters in WinISD invoeren en Martijn heeft een perfect kast ontwerp!! euhh.....not..... dusss lezen ,lezen lezen maar helaas, niks[V]

Het gaat om de volgende luide spreker :

RCF L12 P540 ,met de volgende gegevens

Fs 59 Hz
    Qts 0.35
    Qes 0.36
    Qms 11
    Vas 50 liter (1.76 cu ft)
    Re 5.6
    P 400 watt
    Xmax 4.2 mm
    diameter 12 inch

Het probleem is dat hij een melding geeft dat er nog wat ontbreekt,maar het gekke is dat hij die gegevens wel zelf toevoegt [:0] maar niet opslaat ofzo [?]

Wat ik wil is als volgt, een sub in de sfeer van de Bose 502. Dus een compact bandpass kastje met voldoende output voor zaaltjes tot 80 personen. (Als aanvulling op mijn set van 4 stuks Bose 802)
    Of is deze speaker daar totaal niet geschikt voor ??

Martijn.
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Nou ik heb wel iets kunnen doen inmiddels,maar wat is nou eigenlijk de ideale curve, onder of boven de rode lijn ?

En waarom krijg ik van die belachelijk lange reflex pijpen ? (110 cm enzo...)

Als iemand nog de maten weet van een 502 van binnen (vooral de maat waar het scheidingspaneel zit) dan hoor ik dat graag,eventueel via mail, want bouwen gaat bij mij sneller als simuleren !! (in die tijd dat ik heb zitten klooien,had ik al tig kasten kunnen bouwen![8D])
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Hoi Beyma,

De luidspreker die jij hebt is niet geschikt voor bas/sub, de Fs is te hoog en de Xmax te laag. Het is meer een speaker voor in een topkastje.

Voor meer info over wat te doen met WinISD:

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=12711

Mvg Johan

Comment

Working...