De bouw van de X-TRO ( top voor de Punisher )

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Worden de tekeningen vrij gegeven ?
    Ben zeer benieuwd naar de resultaten..

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• ivo
      • Jul 2003
      • 390

Vandaag de faseplug gedraaid en de kast verder afgemaakt

Rest van de foto's op mijn site.
      Voor nu naar bed en morgen het testen van de kast.
      Oet morge (da's fries)
      Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• mbottens
        • Feb 2004
        • 743

en hoe klonk het??? Ik zag de versterkers er naast staan dus??

En wat stond er onder? (2 x punisher)

Groeten Martin
        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• ivo
          • Jul 2003
          • 390

De nieuwe 3d- en acadtekeningen zijn klaar. Na het weekend wordt begonen aan de bouw van de X-TRO-II. Het bouwproces met foto's zal ik regelmatig plaatsen, in ieder geval staan de 3d tekeningen al op mijn site.
          Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• ivo
            • Jul 2003
            • 390

Einedlijk foto's van de bouw en test van de x-tro-II

Meer foto's op mijn site

Comment

• Christiaan Visser
              • Apr 2004
              • 235

Deze kastjes zien er inderdaad zéér fijn uit.

Wat voor versterkers hang je erachter om dit goed te poweren?

Goed afgewerkt en géwerkt!

citaat:Geplaatst door ivo
              Oet morge (da's fries)
              Correctie: Oan't Moarn ( is Fries voor Tot morgen )
              Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Contour
                • Feb 2001
                • 1018

Hallo Christiaan,

Bij het testen van het systeen afgelopen dinsdag hadden we de volgende amps tot onze beschikking:

- Punisher subs (2 per kant): QSC PL6.0 dat is 3250W/ 2 ohm
                - X-tro 2x15" sectie: Crest CA12 dat is 1200W/4 ohm
                - X-tro 8" horn: Crest CA6 dat is 400W/8 ohm
                - X-tro 1" horn: Crest CA6 dat is 400W/8 ohm

Als optimaal vermogen zou ik circa 2x het RMS vermogen van de drivers aanhouden. De 2x15" sectie zal voor het mooie dus 1600W mogen krijgen. Sub en mid was bij ons goed versterkt en het hoog was erg ruim bemeten maar een beetje headroom kan geen kwaad natuurlijk.

MVG Contour

Comment

• Contour
                  • Feb 2001
                  • 1018

Hallo,

Gisteravond was het zover: De X-tro's trokken erop uit voor hun eerste echte klus. Lokatie was de monumentale AA-kerk in Groningen, het betrof een jaren 70/80 Dance Classic feest. Wat er stond aan FOH geluid:

- 2x X-tro 3-way hornloaded top
                  - 6x Punisher hornloaded sub
                  - amps: 2x Crest CA6, 1x Crest CA12, 1x QSC PL6.0,1x Labgruppen

Op een meter of 10 van de hoofdstack hing er een delay stackje in de truss bestaande uit 2x JBL MPro 12/1 kastjes met Yamaha amps.

De hele avond stond de QSC PL6.0 amp zo op de -20db te knipperen. De subs deden de zaal van circa 650 man werkelijk op hun sloffen. Dit hield ook in dat de X-tro's het rustig aan deden. Dit was een feest waarbij de sfeer zo goed was dat het geluid niet extreem hard hoefde te zijn. Toch kwam er op een bepaald moment een meisje van een bar zeggen dat er bij hun stukjes van het gebouw (soort delen van een sierlijst) naar beneden kwamen zetten...

De AA-kerk (net zoals de meeste kerken) is een enorme galmbak. Een spreker hoorde je 3 seconden nadat hij zijn mond dicht deed nog steeds. Desondanks werd er een zeer aardig geluid neer gezet. Maar omdat het niet echt hard hoefde en de set het erg rustig aan kon doen moet de echte testcase voor de X-tro dus nog komen. Ik begreep van Jan dat er komend weekend een deephouse party is Amsterdam waar het altijd flink mag knallen :-)

MVG Contour

Comment

• Contour
                    • Feb 2001
                    • 1018

Hier een foto van de opstelling van afgelopen zaterdag. Drie keer Punisher sub met daarop de X-tro topkast:

MVG Contour

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

ziet er zeer leuk uit, die kastjes en de vrouw

overigens zie ik dat de versterkers een pak teruggedraaid zijn. ik veronderstel dat dit was omdat het anders gewoon te hard zou zijn gegaan?

mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Marcbo
                        • Mar 2005
                        • 84

Welke units heb jij van 18-Sound gebruikt ? Compressie driver is van Beyma. Maar ik kreeg alleen mee dat je een 15" van 18-Sound gebruikt. Ik ben nu zelf aan het experimenteren met een 12" van 18-Sound en een 12" van PHL. Dit in combinatie met een 1" compressie driver van P-Audio.

Comment

• Contour
                          • Feb 2001
                          • 1018

Het geluid op het feest hoefde zeker niet extreem hard. Deze foto maakte ik trouwens tijdens de soundcheck. Later stonden de amps dacht ik wel een stukje verder open.

De drivers in de X-tro 3-way hornloaded top:

Laag/mid: 2x 18Sound 15ND930 (neodynium)
                          Mid: 1x B&C 8PE21
                          Hoog: 1x B&C DE-500 aan Beyma TD-245 hoorn

De speakers in de Punisher subs zijn Ciare 12.00SW woofers.

MVG Contour

Comment

• Christiaan Visser
                            • Apr 2004
                            • 235

Dat moet vast erg strak geklonken hebben.

Heb je ook in de midden van de zaal gemeten hoeveel DB de kastjes produceerden?

trouwens, je spreekt jezelf wel een beetje tegen volgens mij.. of die kastjes moet echt hard gaan..!

citaat:[i]Ik begreep van Jan dat er komend weekend een deephouse party is Amsterdam waar het altijd flink mag knallen :-)
                            citaat:Geplaatst door Contour

Het geluid op het feest hoefde zeker niet extreem hard. Deze foto maakte ik trouwens tijdens de soundcheck. Later stonden de amps dacht ik wel een stukje verder open.
                            Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Contour
                              • Feb 2001
                              • 1018

Hallo Christiaan,

De Deephouse Party is aankomend weekend! De foto's van dit feest betrof een 70/80-er jaren Dance Classic Party in de AA-kerk in Groningen.

Over het algemeen vind ik het alleen leuk om de dB's te meten als het echt hard gaat. In dit geval was het geluidsvolume naar mijn smaak een beetje te soft. Ik heb 1 keer de meter erbij gepakt en toen was het iets van 110dB op de C-schaal halverwege aan de zijkant van de dansvloer.

MVG Contour

Comment

• Christiaan Visser
                                • Apr 2004
                                • 235

Sorry, mijn fout.. verkeerd gelezen.. [:I]

Als je dan zo aardig wilt zijn om het zaterdag eens op te meten..

Comment

Working...