bouw nieuwe set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

bouw nieuwe set

kheb al 1 baskastje af volgens dit => http://www.speakerstore.nl/index.php?l=nl&pg=11&c=6
    gewoon basreflex kastje, zit nu een niet 100% in orde rcf l18/851 in maar deze wordt volgende week ergens vervangen door een eminence omega pro 18.
    topkast is een basreflex kast (een oudere van vroeger van men vader geweest ) met een 15¨ in, een beyma 15 k 200. en een hoorn van 10wrms en 2 mini tweeters, de tweeters + hoorn vliegen eruit en er komt een deftige 1¨ of 1.5¨ hoorn in de plaats.

1 baskast heb ik af, de andere volgt morge.
    ik heb wel al een klein testje gedaan. baskast actief gefilterd.
    en simpelweg die topkast met een passieve filter in nog is op de actieve filter gehangen zodat deze vanaf 150hz speelt.
    ik heb nog niet hard gespeelt omdat het een beetje laat is. maar deze klonk met een niet 100% in orde sub speaker beestig goed!
    zelfs zeer zuiver!

zoals mourice van de chocolade spot zegt. ik ga er nog eentje maken [8D]
    eerst 2 daarna 4. en hopen dat de 15¨ beyma het getrokken krygt voor de mid. anders zal dit een emminence omega pro 15¨ worden denk ik
    morgen neem ik foto´s, wel dan niet op letten ,oude kasten worden nog wat aangepast met een mouche voor. baskast staat nog in mdf, komt ook nog mouche voor + hoeken.
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Subje is leuk idd, lust wel wattjes .. maargoed dan heb je ook wat
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• vegapower
      • Nov 2004
      • 355

dus getest met slecht 750wrms op subs en 500wrms op hoog.
      kheb er nog koppijn van.. en toch zuiver !
      aleen by max begint ge te horen dat de subs niet 100% meer zyn

Comment

• MC Party
        • Sep 2003
        • 481

Gebruik je geen baspoort "schotten" ?
        Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• vegapower
          • Nov 2004
          • 355

kasten zyn nog niet af.... komt 1 schutsel in het midden te staan... dit is mo om te teste en ik had geen stuk mdf meer op hout gezaagd...het is buiten koud in die garagebox dus
          net voor de eminence erin gaan komen ze erin voor test..en dan verven, mouche ervoorenz...

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

ik zie dat je zo een ecler crossover gedoe hebt. Moest daar laatst eens mee prullen, maar om die crossover frequenties in te stellen moet je dat toestel open schroeven ofzo? Want dit zijn vaste waardes bij dat toestel.

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• vegapower
              • Nov 2004
              • 355

bovenste plaat afhalen, in daar binennin staan de switch knoppen.
              niet echt simpel systeem maar in teorie.. als dat 1 keer goed staat voor uw set, moet ge eraf blijven he
              ik heb de mijne gekocht uit een showroom, deze koste mij slechts 50€. nieuw zou hy er 1250€ kosten. 4 weg sterio. leuk dingetje wel... 2 subs uitgangen die men kan gebruiken enz... ik gebrukt em hier voorlopig als 2 wegs.

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

citaat:als dat 1 keer goed staat voor uw set, moet ge eraf blijven he
                natuurlijk, maar daar stond het juist niet goed

mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• vegapower
                  • Nov 2004
                  • 355

de hoorn blijft voorlopig zitten maar de driver ervan wordt een eminence Eminence - EMD 2002
                  een 1¨ en deze zyn 80wrms, dus 8 keer zo sterk en zullen het geweld van de omega pro18¨ wel kunnen byhouden. degenedie er nu insteekt kan de 2 rcf l18/851 net byhouden.de tweeters ga ik afsluiten. en er komt een 2 wegs filter in de plaats ipv een 3 wegs. dan het gammele leer eraf,likje verf erop, rooster met een mouche erop vooraan en da kasten komen na 10j trug in dienst als topkasten het zyn wel lichtgewichten..raar maar waar zyn deze gemaakt van vezelplaat....
                  ik verschiet van 1 ding. dat ik nog geen reactie gekregen heb op de lijm in die poort (was eventjes plankje fout gemonteerd) []
                  enigste nadeel van de kasten... ik ga er een trekband moeten rond doen als ik ze ga gebruiken op max vermogen... ze dansen mee op de muziek

Comment

• bertuss
                    • Jan 2002
                    • 816

waarom bouw je geen neiuwe topjes. uit mdf?

en is er iets van een simulatie gedaan, voor de bas sepakers? in je topjes dan he.

Comment

• vegapower
                      • Nov 2004
                      • 355

ik heb deze kasten nog liggen, ze wegen weinig, zyn niet te groot, en kunnen buiten de hoorn en tweeter het vermogen gemakkelijk aan. ik denk dat een likje verf, zwaardere driver en andere filter sneller en goedkoper is als nieuw kast maken want deze is speciaal gemaakt voor deze speaker. de bassen worden getest als ik de speakers heb. als ik daarvan de gegevens heb zal ik ze hierop zetten.
                      kheb niks gesimuleert, nen maat van mij koop esw kasten van rcf, deze zyn byna even groot. dus kleine kastjes 58 * 58 * 77cm.
                      handiigger als grote wbins die wel beetje harder gaan. en we kunnen samen werken met onze baskasten. met andere woorden. het leken me gewoon leuke kastjes []en ze klinken nu al neig goed.

Comment

• bertuss
                        • Jan 2002
                        • 816

topjes wordt dus ook niet aan gesimuleerd.
                        hoe ga je filter maken ?

Comment

• vegapower
                          • Nov 2004
                          • 355

kga eentje van b&c namaken.. en anders gewoon een kompleet klare filter
                          simulisatie is niets vor mij... ikzelf ben al blij dat ik op internet graak. aan winisd en al die rommel....daar raak ik niets in verder...

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Als je speakers net zo klinken als jou spelling eruit ziet.....[B)]
                            Kwam je hier nou advies vragen of alleen maar laten zien hoe je iets NIET aan moet pakken?

* je plaatst zomaar een speaker in zomaar een kast...
                            * filters???
                            * kastafwerking?

Moet zeggen dat het leuk is opm te lezen, maar dat ik iedereen wil afraden om op de manier van Vega aan de gang te gaan.
                            Zonde van je knaken op deze manier!

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

En maak die foto's ff op een handzaam formaat, er hangen nog steeds deelnemers op een 56k modempje. Ook al eerder besproken/gevraagd , trouwens...

Comment

Working...