Bouw van een set 15"/1" top en een 18" basreflex

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ivo
    • Jul 2003
    • 390

Bouw van een set 15"/1" top en een 18" basreflex

Ben afgelopen tijd weer lekker bezig geweest met de bouw van een aantal setjes 10"/1", 12"/1", en 15"/1". Een aantal laagkasten, 18sound br118, eaw sb150 en ik begin morgen weer aan 8 punishers. tevens ben ik een set aan het bouwen in trapezium vorm (foto's volgen). De 1ste waar ik al foto's van heb is een 15"/1" top met een br118. De basis moet zijn dat het setje zonder procesor te gebruiken is. De foto's tot nu toe http://www.iven.nl/bouwproces/bouwprocesset.htm De kasten zijn nu gecoat de foto's hiervan en afgebouwd volgen.
    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Welke componenten ga je gebruiken in de 15"/1" kasten ?
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• BvE
      • Oct 2004
      • 385

Hee Ivo!

Dat ziet er verdomde netjes uit! Goed bedacht om de aanhechtingspunten van de platen van de punisher in te frezen! Nette site ook!

Zie ik het goed en heb je ongeveer 2 cm overgelaten aan de randen, zodat je deze later netjes kan glad frezen?
      Succes ermee!

Comment

• ivo
        • Jul 2003
        • 390

De te gebruiken drivers zijn, hoog-b&c, mid/laag-18sound, laag-18sound.
        Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Ziet er inderdaad weer goed uit.
          Welke filters heb je gebruikt?
          En wat zijn de aanpassingen geweest?

offtopic: @ivo:
          Zie je nog een keer kasn om offerte klaar te maken?

Jacco

Comment

• ivo
            • Jul 2003
            • 390

Het filter is een tweeweg, 12db/okt laagdoorlaat - 12db/okt hoogdoorlaat, overgangsfreqenz is 1700hz. De aanpassingen zijn een l-pad voor het hoog, andere condensatoren voor het hoog en een tafokern voor het laag.

@jacco,ik stuur je hem van de week, heb het druk en is er helemaal bij ingeschoten, sorry.

Comment

• ivo
              • Jul 2003
              • 390

Set afgebouwd, foto's zijn hier te vinden http://www.iven.nl/bouwproces/bouwprocesset.htm

Comment

• Wesley
                • Dec 2003
                • 17

hallo,
                Ik ben een totale noob op zelfbouw gebied en dergelijke, maar zou je wat meer informatie kunnen geven over het setje?
                Daarme bedoel ik:
                Aantal DB's
                Hoe laag in herz gaan de sub's
                Of ze een beetje geschikt zijn voor drive-in
                Hoeveel zo'n setje in het geheel gaat kosten
                En hoeveel per sub bijvoorbeeld
                Aan te raden versterkers en dergelijke.
                Niet dat ik een potentiele koper ben(geen budget) maar ik ben gewoon benieuwd
                Heb je meer informatie?
                Groeten wesley van de haterd
                De baas heeft D&B ole ole

Comment

Working...