ik heb 4 speakers van AA craaft ,de 18 XR 800 en wil daar kasten voor maken met 2 speakers in 1 kast. ik heb een tekening gevonden bij speakerplans : de G-sub. weet iemand of dit zal gaan met deze speakers ? of weet iemand een betere oplossing...
baskasten
Collapse
X
-
-
De parameters tot dusver suggereren basreflex, maar je hebt in ieder geval nog de Vas nodig, voordat er echt iets berekend kan worden.
Je zult dan echter zelf achter de mechanische belastbaarheid moeten komen, of je moet ook de Xmax weten te vinden.
Mvg JohanComment
-
Hallo allemaal. lees al een tijdje met plezier mee hier, maar nu t och maar aangemeld om me af en toe te mengen in de discussiede gegevens van deze speaker zijn hier te vinden:
gr
JoeriComment
-
Hmmm...Erg vreemde T/S-parameters[?]
Aan de parameters te zien zou je eerder aan een 15" denken, of zelfs een 12". Ik kom uit op een no van 8,65, wat sowieso extreem hoog is, terwijl de Mms weer extreem laag is voor een 18". Een Fs van 55Hz is ook aan de hoge kant. En de hoogst aangeraden crossoverfrequentie is 1500 Hz [8)]. Allemaal dingen waardoor ik eerder aan een 12" denk.
Maar ja, je zou het met deze parameters kunnen proberen, in de kast die Bertuss aanraad, met in eerste instantie maximaal zo'n 500 Wrms erop.
Persoonlijk zou ik de T/S-parameters laten meten (al vanaf zo'n 10 รก 15 euro), zodat je zeker weet waar je aan toe bent. Of een mailtje naar de fabrikant?
Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar het resultaat [8D]
Mvg Johan
Comment
-
aanneemend dat een baspoort in jouw ogen, een reflex poort is, heb je best kans dat er niet erg veel klankverschil zal zijn.
@ rademakers, ik vond de mms ook laag.
maar goed winsid komt met een mooi plotje op de proppen. dus zou zeggen laat je creativiteit de vrij loop, en post natuurlijk een paar mooie pics. (zeker van die woofer)
de BL factor is trouwens wel netjes.
Comment
Comment