weerstanden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • woussie
    • Mar 2004
    • 46

weerstanden

Ik ben bezig met een setje te bouwen met dubbel bas en een top per kant. Het setje is 2-weg actief gefilterd. Maar als ik nu de kabels aansluit en dus ook doorlus van kast naar kast (4 aderig) zonder de versterkers eraan meet ik op de speakons op bijv. 1+ / 2+ een heel hoge weerstand van bijv. 70K ohm. Kan dit kwaad voor mijn versterkers (kortsluiting) of is dit niet erg omdat de ohmse weerstand van de speakers veel lager ligt. Als ik de kabels ls heb en deze dan doormeet meet ik helemaal niets (tussen bijv. 1+ / 2+). Kunnen jullie mij hiermee helpen??
  • bertuss
    • Jan 2002
    • 816

kortsluiting bij 70 kohm ?

Comment

• woussie
      • Mar 2004
      • 46

Ik zou het niet weten. Tis een hele hoge weerstand maar volgens ij hoor je helemaal geen weerstand te meten tussen 1+ en 2+ of kan het helemaal geen kwaad voor mijn versterkers???

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

citaat:Als ik de kabels ls heb en deze dan doormeet meet ik helemaal niets (tussen bijv. 1+ / 2+). Kunnen jullie mij hiermee helpen??
        Wat versta jij onder "niets"?

bedoel jij dan o ohm of juist oneindig ohm dus 0.00000 op je meter of OL

mvg
        ronny

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• woussie
          • Mar 2004
          • 46

Dan meet ik logischer wijs oneindig (dus de kabels zijn goed), maar aangesloten op de chassis meet ik dus tussen twee apparte kanalen de hoge weerstand

Comment

• woussie
            • Mar 2004
            • 46

Dus er zou in de doorlusjes in mijn kastjes wat niet helemaal lekker moeten zitten (bijv. dat de kanalen contact maken door de gebruikte S39). Maar kan dit contact (zo hoog) kwaad???

Comment

• eddie
              • Nov 2004
              • 169

ik begrijp er niets van (aansluitschema speakon 4p)
              1- (laag-)
              1+ (laag+)
              2+ mid/hoog+
              2- mid/hoog-
              hou kan jij nu een ohmse weerst. meten tussen klemmen 1+/2+ ,die klemmen bevinden zich in een verschillende kast, of er zit een
              fout in uw bekabeling? succes eddie

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

citaat:Geplaatst door woussie

Dus er zou in de doorlusjes in mijn kastjes wat niet helemaal lekker moeten zitten (bijv. dat de kanalen contact maken door de gebruikte S39). Maar kan dit contact (zo hoog) kwaad???

S39 gebruik??[xx(][xx(]
                Dat is toch wel volkomen uit de tijd! Als je een goede 60/40 tin met harskern gebruikt gaat er niets mis. Waarom gebruik je S39 als vloeimiddel?

Bovendien, als je S39 gebruikt moet je na het solderen de solderingen en de omgeving ervan grondig reiningen anders krijg je nu of in de toekomst gegarandeerd problemen. Zoals nu dus?

Maar.. je bent toch geen waterleidingen aan het solderen.

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• woussie
                  • Mar 2004
                  • 46

Normaal gebruik ik wel tin met harskern maar had even niets anders voorhanden. Maar zou ik nu echt een sluiting krijgen? (en wat is het beste te gebruiken om te reinigen?)
                  @eddie: Natuurlijk zitten die aansluitingen in een kast. Ze zitten in elke kast (voor het doorlussen van de kastjes). Ik denk dat er dus geleiding optreed over de achterkanten van de chassis, dus tussen alle 4 de polen onderling al is het tussen 1+ en 1- wat moeilijker te meten i.v.m. de aangesloten speaker

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Reinigen gaat goed met een hard kwastje met tri(chloor).

Paul
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• wimbru
                      • Sep 2003
                      • 148

heb je niet je lichaamsweerstand gemeten?

Comment

• woussie
                        • Mar 2004
                        • 46

Ik ben niet slim, maar zo dom ben ik nou ook weer niet

Comment

Working...