WINISD pro alpha

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

WINISD pro alpha

Hoe werkt dit programma ?? ik snap wel dat er alle parameters van de speaker ingevoerd moeten worden enzo maar aan het einde van het verhaal heb ik nog niet wat ik wil zoals bv de maten van de kast.

Wel heb ik de volume ( LTR ) en maat van de poort en lengte van de poort.

Hoe maak ik van het gegeven volume een kast ??

Zijn er mensen die mij kunnen helpen .....
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

citaat:Hoe maak ik van het gegeven volume een kast ??
    Kwestie van rekenen eigenlijk [?].

Zoals ik zelf te werk ga:

Stel je komt uit op een kast van 120 ltr, met 2 baspoorten van 10,2 cm doorsnee en elk 34 cm lang.

Je neemt de 120 ltr, het volume dat de poorten in beslag nemen (ca. 6 ltr, reken met de buitenmaten van de poort) en het volume dat de speaker in beslag neemt (15" is ca. 5 ltr). Dat is dus 131 ltr totaal.

Vervolgens bereken je een kast die een netto-binnenvolume van 131 ltr heeft.

Als je wilt dat de kast 40 cm breed is omdat dat mooi bij je subjes staat: 40 cm - 2 x 1,8 cm (dikte kastmateriaal) = 36,4 cm.

Door te rekenen per dm, krijg je uiteindelijk een kubieke dm, wat precies overeenkomt met een liter. Rekent naar mijn idee handiger.

Dus 131/3,64 = 36.

Maak je de kast 80 cm hoog (80 - 2 x 1,8 = 74,4 cm = 7,44 dm).

Dus 36/7,44 = 4,8 dm. De diepte is dan dus 48 cm aan de binnekant van de kast. Plus de dikte van de baffle (soms dikker als de rest) en achterkant. Plus een uitstekend gedeelte waarin je het gaas en schuim plaatst (ca. 5 cm).

Dan kom je uiteindelijk op een kast van 40 cm breed, 80 cm hoog en 48 cm (+ 2 x 1,8cm + 5cm) = 56,6 cm diep.

Mvg Johan

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Bedankt voor de info. Nu snap ik het iets meer.....

Comment

Working...