bas kast bouwen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stof
    • Dec 2004
    • 2

bas kast bouwen?

ola,

de laatste tijd ben ik op zoek naar bouwtekeningen voor basspeakers voor mijn set en is mijn oog op deze site gevallen. nu kom ik wel een heleboel formules tegen die zelfs met uitleg (in engels) niet te volgen zijn. misschien dat iemand mij kan helpen.

ik heb 2x black widows in peavey kasten 350W p/st geloof ik
    2x midhorns van 300W p/st
    2x peavey horns voor peavey 22t driver

Versterkers heb ik nog niet (wil eerst peavey cs-800 tegenkomen--> 2x 400W op 4 ohm voor de black widows natuurlijk)

Omdat deze toren nog erg laag is, letterlijk, (ik sta met me hoofd tegen de high horns) wilde ik nog twee baskasten onderaan me set(dus groter dan peavey kasten) zetten.

Daar heb ik 4 speakers voor. 2x HQ Power en 2x Wharfdale. Elk met een max van 300W (ja rms weet ik dus niet). het belangrijkste voor mij is dus dat het grote kasten zijn waar bas uitkomt. Quad-bins (als je het zo goed schrijft) was voor mij dan ook een optie omdat daar (geloof ik) 2 speakers per kast in kunnen.

Wie heeft er voor mij suggesties of kritiek?
    Ik hoor het graag.
  • Stof
    • Dec 2004
    • 2

ps....

ik zoek bouwtekeningen voor quadbins

Comment

• )jeroen(
      • Jan 2001
      • 546

Waarvoor staat 'quad' als er 2 speakers in moeten?

Om wat te kunnen rekenen met kastjes zul je met wat meer gegevens van je speakers moeten komen.

Je kan natuurlijk ook altijd een paar kratten bier onder je kastjes zetten zodat je toppen wat hoger staan
      Gr.

)jeroen(

Comment

• eddie
        • Nov 2004
        • 169

Ik heb ook nog 4 lege baskasten staan (quad) en daar kan je ook
        bier inzetten
        sorry jongens, grapje

Comment

Working...