Handleiding WinISD Pro

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    #31
    Snel vraagje van een noob met winisd;

    Ik heb met een simulatie een kleine powerdip. Het max vermogen weergegeven in winisd komt niet onder de 135 watt (behalve onder de 20 hz), dan zou ik deze speaker dus met geen mogelijkheid door kunnen fikken met een versterkervermogen van 130 watt. Je kunt er vanuit gaan dat ik er geen clip signaal in zal sturen. Highpass staat op 20 hz.

    Cone excursion komt max 2 mm boven het rooie lijntje.

    Comment

    • Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

      #32
      Het (door) fikken van de luidspreker, ook wel bekend als het overschrijden van de thermische belastbaarheid, is zijdelings verbonden met de mechanische belastbaarheid van de luidspreker (hetgeen jij nu simuleert in WinISD). Echter uitspraken doen over de thermische belastbaarheid op basis van de mechanische belastbaarheid lijkt me niet de veiligste optie

      Mvg Johan

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #33
        Beste allemaal,

        Ik ben nu bezig met WinISD versie 0.5 A7 'pro' maar wat te doen in het begin van een nieuw project bij de vijf 'alignment options' ???
        "Super boom box" "chebychev" en nog meer termen die me niet zoveel zeggen, heb al een rondje Google gedaan maar dan vind ik vooral mensen met dezelfde vraag en geen duidelijk antwoord....

        In mijn geval ben ik bezig om het laag voor een topkast te berekenen, dus geen echte subwoofer, en ik wil het deze keer eens goed doen
        Verder vind ik het vreemd dat ik het programma alleen kan afsluiten door in taakbeheer het proces te beëindigen! (Windows 7)
        Last edited by beyma; 04-12-16, 01:05.
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • jadjong
          • Oct 2003
          • 654

          #34
          Die vijf opties zijn een startpunt. Als je zelf gaat lopen knutselen maakt het niet uit welke je kiest, het wordt toch anders
          Wat het afsluiten betreft hebben we dezelfde ervaring.

          Comment

          Working...