Jamo's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • trashbaby
    • Nov 2004
    • 8

Jamo's

Hallo,
    Heb me net aangemeld op de site, ben van plan om zelf m'n boxen te repareren. Heb twee jamo d170's staan, waarvan de buitenste papieren rand gaar is.

Heb begrepen dat ik t kan laten doen, maar dan een te hoog bedrag kwijt zal zijn in verhouding tot wat dezen waard zijn.
    Eh, iemand suggesties?
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Koop gewoon iets nieuws van JB - behringer - Dap of andere meuk als je niet teveel geld wil uitgeven.

Of spaar eventjes door voor een gebruikte kast van meer kwaliteit.

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

We gaan het hier toch niet over Hi-Fi speakertjes hebben zeker??[xx(]

Groeten

Jack
      Powered by AudioMadness....

Comment

• trashbaby
        • Nov 2004
        • 8

Eh, nee over zelf-bouw toch??? Niet goed [?]

Comment

• bertuss
          • Jan 2002
          • 816

zelfbouw hifi forum zoeken dan

Comment

• trashbaby
            • Nov 2004
            • 8

gg...

Mafkezen hiero,[B)]

Comment

• trashbaby
              • Nov 2004
              • 8

Maar eh,[}]
              Die conus valt dus niet "zelf" terug te plakken?
              (is ff iets goedkoper mee te leren dan met n array)

Comment

• Barthezz80
                • Aug 2004
                • 365

hoi,

het beste is een nieuwe conus, maar ik heb in m'n beginjaren vele conussen geplakt, om toch in tijden van gebrek aan geld een drive-in te kunnen draaien!(ik vermeld er wel bij dat het geluid niet meer zo zuiver wordt als dat van onbeschadigde conussen, maar werken doet het zeker wel!

het is net als een fietsband plakken als het ware, het gaat er uiteindelijk ook om dat de conus (lucht)dicht wordt!
                (afhankelijk van het materiaal) kun je met stukken conuspapier van andere (opgeblazen) luidsprekers en ander "op maat zelfuitgeknipte" stukjes a4-papier een soort pleister maken.
                deze is dan op te plakken met (hout)lijm of bison, afhankelijk van het materiaal!
                (wel zowel de conus rondom de plek waar de scheur zit, als het stukje papier wat je wilt aanbrengen "goed" insmeren voor een goeie afdichting van de scheur!

als het om de "surround" gaat wordt het een stuk lastiger om deze te plakken, dit komt vooral door de vorm en het soort materiaal waardoor dit onmogelijk wordt, er zijn wel losse surrounds te verkrijgen, maar voor mij is dit vaak niet de moeite, ik koop dan liever een compleet nieuwe speaker!

ik hoop je een beetje geholpen te hebben!

groetjes Bart
                Bart

Comment

• trashbaby
                  • Nov 2004
                  • 8

Zekers bart,
                  De conus zelf is overigens nog in takt, alleen is de buitenste rand gaar. Ouderdom, had gehoord dat t te doen was met bijvoorbeeld papier, zoals je al zij. Alleen ben ik niet op de hoogte van bijvoorbeeld het verlijmen met de nieuwe rand, materiaal of bijvoorbeeld het centreren.
                  in elk geval bedankt, weet nu welke richting ik in moet... Tnx

Comment

Working...