welke sub bij JBL EON 1500?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tittere-ie
    • Oct 2003
    • 37

welke sub bij JBL EON 1500?

Ik zou graag een enkel baskistje maken dat kan meewerken met 2 JBL EON 1500. Het geheel wordt enkel versterkt door een soundcraft mengtafel met een vermogen van 2 x 225W.
    Het rendement van de JBL's is 98db.
    Ik zoek dus een kastje dat met weinig vermogen toch een goede ondersteuning kan geven aan die 2 topkastjes.
    Na even gekeken te hebben in het aanbod van speakerstore ben ik terecht gekomen bij ofwel de BR18 (18sound) ofwel het project met de 18" bandpass hoorn.
    Kan iemand mij misschien zeggen wat de beste oplossing is, en misschien ook zeggen of er een kant en klaar filter is op de markt.

thx nico
  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

225 watt per kant voor zowel de top als baskast kun je vergeten. De BR-118 heeft een wattje of 1000 om goed los te komen. Stel dat de vermogensverdeling 50/50 is dan heb je slecht ongeveer 100W op je baskast, veel te weinig naar moderne begrippen.

MVG Contour

Comment

• tittere-ie
      • Oct 2003
      • 37

Ik heb ookzitten kijken naar die hypex versterkermodules, iemand ervaring mee?
      Het geheel is ook maar nodig om enkel in een café de muziek (electronisch-zang) te versterken, dus veel vermogen is echt niet nodig.

Comment

Working...