bouw subjes met beyma sm115-k
Collapse
X
-
gebruikte speakers: beyma sm115-k (opvolger 15k200)
hout: meranti multiplex 18mm met als uitzondering de verzonken voorplaat
(moest anders een hele nieuwe plaat multiplex begonnen worden en als je het speakergat uit die plaat zaagt blijft er toch niets van over)
TS-parameters kun je opzoeken op de site van beyma.
Beschrijving van de speaker;
· High power handling (500 w AES)
· 4inch (100 mm) copper round wire voice coil
· Excellent sensitivity: 98 dB
· Large Xmax: 7.5 mm.
· Extremely low resonant frequency: 27 Hz
· Designed for subwoofer and woofer applications
Deze kasten moeten meegaan met mijn andere kasten met dezelfde afmetingen maar met eminence kappa 15-lf drivers.
Er is bewust voor een hoge afstemming gekozen omwille van het rendement en de powerhandling. Bij lagere afstemmingen ontstaan er veel grotere powerdips. Er wordt wel een strakke highpassfilter op 50hz toegepast bij het gebruik van deze kasten.
MVG,
Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light -
ziet er leuk uit, je zit dan op dezelfde frequentie als bij een hoornkast als bijvoorbeeld de punisher. Maar je zet er sowiezo wel 2 per kant toch?? dan gaat hij al wat lager en zoals ik al vaker heb gezegd. De meesten plaatsen een Highpass op 40Hz dus waarom zou je een speaker ontwerpen die daaronder gaat? Voor vaste installatie zou ik het wel doen maar de kasten worden meestal groter naarmate je lager wilt dus voor mobiel gebruik vind ik 40Hz wel netjes.
Hoe veel van die kasten heb je nu als je de Eminence uitvoeringen mee rekent?
Voor de rest ziet je drive-inn er strak uit
Groeten Martin, en voor de meeste hier op het forum inclusief ik werkse dit weekendKan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!Comment
-
Bij normale discobars tot zo'n 150man staat er maar 1 subje per kant. Bij grotere setups 2 of zelfs 4 per kant.
Momenteel heb ik 6 van deze kastjes.
Ik heb de punisher enz ook wel overwogen maar ik zet veel discobars neer tot zo'n 150man en met deze kastjes kan ik dan de set splitsen in 2 of zelfs 3 discobars die tegelijk kunnen worden gezet. Bij grotere sets kan dan alles worden samengezet.
Momenteel worden deze kastjes afhankelijk van de setup met 375 tot 650 watt rms versterkt.
De kastjes met de sm115-k zullen wel tot 1kw kunnen denk ik maar voor de eminence kappa15lf kun je best niet zo hoog gaan.
MVG,
Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & LightComment

Comment