Zware dikzak uit België

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Volcano
    • Oct 2004
    • 10

Zware dikzak uit België

Ik heb in een stoffig hoekje een Techno Voice GTS 18B liggen. Dit is een zwaar gebouwde speaker met een stevig aluminium frame en een grote magneet.(ze worden in Brussel op bestelling met de hand gemaakt, de eigenaar is een Canadees die bij Cervin Wega heeft gewerkt)
    Hij ligt nu bij mij ongebruikt en ik zou hem graag in kastje steken.
    Ik heb er ooit een Bas reflex van 200 l en getuned op 40hz voor gebouwd (berekend met lasip) en die kast klonk echt slecht.

Aangezien mijn luidsprekerontwerp-kennis beperkt is, zou ik graag wat tips willen. (welke soort kast gaat het beste resultaat geven, enz ...)

ziehier de parameters:
    Model: Techno Voice GTS 18B

SD: 1080 cm²

Vas: 353.286

Cms: 2.17E-04 m/N

Cas: 2.52E-06 m^5/N

Mmd: 85.2 gr

Mms: 105.28 gr

Rms: 3.9 Ns/m

Fs: 33.3 Hz

Bl: 23.17 N/A

Re: 4.71 ohm

Qms: 5.65

Qes: 0.19

Qts: 0.19

Pmax: 600 W

Xmax: 13.64 mm

h: 9.09 mm

t: 22.73 mm

Alvast hartelijk bedankt!
  • bertuss
    • Jan 2002
    • 816

das geen kleintje nee met een xmax van 13 mm.
    wat klonk er slecht aan de 200 liter kast?
    misschien als je het omschrijft, kan er rekning mee worden gehouden.

Comment

• bertuss
      • Jan 2002
      • 816

200 liter 40 hz, geeft bij winsid een plotje, wat je wel eens in de speeltuin ziet staan
      totaal geen diepgang. wil het een beetje recht lopen, kom ik niet verder dan een 100 liter kastje, getuned tussen 55-60 hz.

maar das niet echt iets waar je zon 18" voor wilt gebruiken denk ik.
      wat is trouwens de rms belastbaarheid ? 300w?

Comment

• michiel
        • May 2001
        • 1032

Lijkt me uitermate geschikt voor een grote hoorn!! Of een bphtje met hoge output.
        Groeten, michiel

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

citaat:Geplaatst door Volcano

de eigenaar is een Canadees die bij Cervin Wega heeft gewerkt

hoe komt dan dat die "Canadees" geen letter engels praat?
          Waar heb je DAT weer gehoord???

citaatit is een zwaar gebouwde speaker met een stevig aluminium frame en een grote magneet
          ... afkomstig van BEYMA [^]

de site van Techno-Voice is al jaren "under construction" en het merk op zich is, na een boom in de dance-scene, een stille dood gestorven.

Misschien kan Kevin DM (ook bekend op het forum) je verder helpen aan een ontwerp, hij heeft een vrachtwagen Techno-Voice staan...

Comment

• PowerSound
            • Nov 2001
            • 1892

Techno Voice is niet 100% dood, het is overgenomen geweest. Aldo werkt niet echt meer met hun.

Die WOOFERS zijn 100% in Belgie gemaakt, sommige zaken worden onderhandeld, maar naar mijn weten komt er niks van Beyma af.

Ik prijs nu ook techno voice niet de hemel in, zelf woofers bouwen in zo'n kleine reeks, krijg je nooit het precisie werk van een B&C, PHL, PD etc. Dus ...
            PSL Bvba powered by
            L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
            Yahama LS9-32 / MC7L-48
            Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
            Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Volcano
              • Oct 2004
              • 10

citaat:wat klonk er slecht aan de 200 liter kast?
              Inderdaad een niet vlak verloop (had nog een 200l kast staan die leeg was), met als gevolg een boom sound vooral rond 80 Hz(met veel lage bas, maar je werd er helemaal misselijk van)
              citaat:Lijkt me uitermate geschikt voor een grote hoorn!! Of een bphtje met hoge output.
              Zou de bandpass hoorn op de speakershop site kunnen werken?http://www.speakerstore.nl/index.php...16&sel_lang=nl
              Of misschien beter met de module hoorn? lijkt me een interresant model, ben ik al een tijdje naar aan het lonken maar, is 1 hoorn per kant voldoende voor dit model?
              Sugesties voor andere concrete plannen zijn altijd welkom!!!
              citaat:Ik prijs nu ook techno voice niet de hemel in, zelf woofers bouwen in zo'n kleine reeks, krijg je nooit het precisie werk van een B&C, PHL, PD etc. Dus ...
              Nee, maar voor 200 euro/stuk heb ik toen niet getwijfeld!

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

citaat:Geplaatst door PowerSound

Die WOOFERS zijn 100% in Belgie gemaakt, sommige zaken worden onderhandeld, maar naar mijn weten komt er niks van Beyma af
                De laatste keer dat ik Waterloo was zei Philippe me dit nochthans! (en naast de hoop Beyma-magneten en -korven was niet naast te kijken... )

Comment

Working...