Hoi
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb nu onder 2 das st215 per kant, 4 esw 1018 kasten per kant liggen,deze houden de toppen alleen lang niet bij.Nu is mijn vraag aan jullie welke bashorn het meeste geschikt is om onder die st 215 te leggen.dit natuurlijk buitenom de gebruikelijke st218 (we willen namelijk zelf bouwen, hobby he!)
ons oog viel in eerste instantie op de labhorn, deze is naar info aanvraag bij verschillende mensen afgeraden om onder die st215 te leggen, omdat de labhorn maximaal op zo,n 90hz gecrost kan worden en de dassen niet lager kunnen dan 120hz.
Toen hebben we met veel interesse het punisherhorn project gevolgd, deze is vervolgens afgevallen omdat het rendement niet hoog genoeg is.Moet hier wel de aantekening bij maken dat we dit alleen via het forum hebben gevolgd en dus verder geen ervaring en of prototype of zo iets van gehoord en of gebouwd hebben.Bij komend nadeel is dat je er waarschijnlijk veel kasten van nodig zult hebben om het gewenste resultaat te krijgen.
toen hebben we ons oog laten vallen op de 1850 horn (zie link)
deze leek mij vrij geschikt om onder de dassen te leggen alleen vind ik het nadeel dat die niet heel erg diep gaat (50hz +-2db), en ik ken niemand die ze ooit gemaakt heeft of gehoord heeft dus ik heb geen gebruikers ervaringen.
dan de volgende horn waar ons oog op was gevallen,
voordeel van deze horn is denk ik dat die dieper gaat en een hogere spl haalt?????aan gezien hier geen specs bij staan zou ik hier ook graag gebruikers en of bouw /luisterervaringen van hebben.nadeel van deze horn is dat ze waarschijnlijk erg zwaar en lomp is.
mijn vraag is nu dus eigelijk wat het meest geschikt is om onder de dassen te leggen.Gewicht en groote is van ondergeschikt belang.belangrijk is dat het de dassen bijhoud en dat het ver draagd , aangezien het de bedoeling is om ze buiten in feesttenten te gebruiken.Moet dus een bas zijn die je achter in de tent ook nog voelt en hoord(broekspijp laag!).het toepassings gebied zal met name disco gebruik zijn.De eswtjes houden we erbij omdat we deze ook in kleinere setups willen blijven gebruiken deze kunnen we dan bijvoorbeeld nog wel in het midden voor het podium gooien.mijn vraag is natuurlijk niet alleen welke horn ik het best ou kunnen kiezen maar ook de hoeveelheid horns per kant (er dus vanuitgaand dat de eswtjes als een kluster van 4/6/of 8 in het midden liggen).
Ik hoop van harte dat jullie mij verder kunnen helpen.alvast bedankt groeten arie

)]
).
:

Comment