Test van een top 10" / 1"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ivo
    • Jul 2003
    • 390

Test van een top 10" / 1"

Vandaag (zondag)een test gest gedaan van een top met een 10" RCF driver en een B&C hoog driver( http://members.home.nl/trendynights/...wproces101.htm ). Dat gaat hard, WAT ZEG JE, DAT HET HARD GAAT. Wat heb ik gebruikt, ik ben er vanuit gegaan dat het betaalbaar moet blijven; mengtafel: Dateq Appolo, crossover: Behringer cx2300, versterker: 2x Yamaha p2500s (8Ohm/275watt)1x gebrugd laag 1x top, laagkast: nagebouwde ls500 kast van nexo maar met een 8Ohm driver (orgineel 4Ohm).
    Hoe klink dat, naast dat het echt heel hard gaat ook goede klank. De stemmen staan duidelijk voor de kast, het hoog moest iets geknepen worden (de hoog driver heeft iets teveel db vermogen). Ik heb het in een ruime van 100m2 getest, voluit kon je er niet wezen. De kosten vallen, vind ik, voor zo'n, zelfgebouwd setje, mee. Versterker rond de 500euro, behringer rond de 100euro, speakers; top 450 per stuk, laag 400.
    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Lijkt op de foto dat er nog een IMG StageLine driver in zit?

Comment

• ivo
      • Jul 2003
      • 390

Die zit er op de foto's ook in (deze zijn van een klant). Met de test heb ik er mijn eigen B&C DE25 drivers gebruikt.
      Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

en wat voor 10 inch van RCF zit erin?

Comment

• ivo
          • Jul 2003
          • 390

De 10" is RCF L10 568H.

Comment

• Iko
            • Feb 2002
            • 766

Lijke nogal op onze 10/1" kastjes. Die gebruiken we voor hele kleine setje en monitoring. Gaan idd rete hard, spraak blijft mooi helder. Maar qua klank als ze wat harder gaan.. Tja. Disscussie puntje [:I]

Comment

• ivo
              • Jul 2003
              • 390

Het is inderdaad als je zeer hard gaat moet je qua klank inleveren. Neemt niet weg dat voor het geld waar je hem voor kan bouwen hij het zeer goed doet. Je zou hem heel goed voor kleine setjes inzetten.

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

Hoi,
                ik heb nog een paar RCF L10 561K's liggen.
                Heeft iemand een idee hoe deze speakers presteren in vergelijk met de L10 568H?

groet, Michel

Comment

Working...