Vandaag (zondag)een test gest gedaan van een top met een 10" RCF driver en een B&C hoog driver( http://members.home.nl/trendynights/...wproces101.htm ). Dat gaat hard, WAT ZEG JE, DAT HET HARD GAAT. Wat heb ik gebruikt, ik ben er vanuit gegaan dat het betaalbaar moet blijven; mengtafel: Dateq Appolo, crossover: Behringer cx2300, versterker: 2x Yamaha p2500s (8Ohm/275watt)1x gebrugd laag 1x top, laagkast: nagebouwde ls500 kast van nexo maar met een 8Ohm driver (orgineel 4Ohm).
Hoe klink dat, naast dat het echt heel hard gaat ook goede klank. De stemmen staan duidelijk voor de kast, het hoog moest iets geknepen worden (de hoog driver heeft iets teveel db vermogen). Ik heb het in een ruime van 100m2 getest, voluit kon je er niet wezen. De kosten vallen, vind ik, voor zo'n, zelfgebouwd setje, mee. Versterker rond de 500euro, behringer rond de 100euro, speakers; top 450 per stuk, laag 400.
Hoe klink dat, naast dat het echt heel hard gaat ook goede klank. De stemmen staan duidelijk voor de kast, het hoog moest iets geknepen worden (de hoog driver heeft iets teveel db vermogen). Ik heb het in een ruime van 100m2 getest, voluit kon je er niet wezen. De kosten vallen, vind ik, voor zo'n, zelfgebouwd setje, mee. Versterker rond de 500euro, behringer rond de 100euro, speakers; top 450 per stuk, laag 400.

Comment