4 8 of 16 ohm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjeerd
    • Nov 2002
    • 51

4 8 of 16 ohm

beste forum leden,

Ik wil een kast met 2 woofers en een 2"hoorn maken
    Op het scheidings filter kan ik voor het laag kiezen voor 4 of 8 ohm belasting. Ik wil 2 kasten door kunnen koppelen, dus eigenlijk op 8 Ohm per kast draaien. nu kan ik 2 speakers van 4 Ohm in serie zetten of 2 van 16 Ohm parralel. de speakers zijn 200 watt per stuk.
    Maakt het uit welke combinatie ik kies? in beiden gevallen kan er toch gewoon 400 wat naar toe?

Graag jullie mening
    Met vriendelijke groet Tjeerd
  • pilot
    • Nov 2003
    • 267

Speakers in serie ben ik niet zo'n voorstander van een speaker is een spoel door die dus voor een andere speaker te zetten maak je eigenlijk een laagdoorlaatfilter voor de tweede speaker.Bij parallel heb je hier geen last van.
    master-qsc en de rest

Comment

• Tjeerd
      • Nov 2002
      • 51

citaat:Speakers in serie ben ik niet zo'n voorstander van een speaker is een spoel door die dus voor een andere speaker te zetten maak je eigenlijk een laagdoorlaatfilter voor de tweede speaker
      Hier heb je natuurlijk gelijk in ! de speaker heeft een inductie van 1 mh.vanaf welke frequentie zal het hoog dan weg vallen(volgens mij 3 db per octaaf)
      Maak serie of paralel nog uit voor het vermogen??

Graag jullie mening

Comment

• pilot
        • Nov 2003
        • 267

crossover zal ongeveer rond de 1200 Hz zitten,dus het ligt eraan waar je de 2"op crosst
        master-qsc en de rest

Comment

• Tjeerd
          • Nov 2002
          • 51

filter zit op 1200hz dus daar heb ik dan geen last van.
          geld dit voor beiden speakers of alleen voor de eerste vanaf de plus uitgang van het filter? en hoe zit dat nu met het vermogen in een serie kring blijft de stroom toch gelijk dan zal de spanning omhoog moeten, werkt dit zo bij versterkers????

Comment

Working...