Aangezien ik gewoon benieuwd ben naar het effect, ben ik van plan om één of twee TL's te gaan maken, voor PA doeleinden (indien geschikt) en sowieso in combinatie met een (gehuurde) beamer, als onderdeel van een kleine bioscoop installatie.
Bedoeling is om de transmissie lines te laten laten lopen van 25 Hz tot ca. 60-80 Hz, afhankelijk van wat het beste klinkt/aansluit op de rest van de PA.
Ik meen begrepen te hebben dat de lengte van de TL op de volgende manier berekend wordt:
c/(fs x4), in dit geval 343/(31 x4)= 2,77 mtr. Met deze lengte de inhoud van de TL berekenen (560 ltr). De luidspreker in een gesloten kast van dit volume simuleren en de gesimuleerde Fsc als uiteindelijke afstemming gebruiken.
Geeft 343/(40,31 x4)= 2,13 mtr.
Klopt dit?
Om de TL compacter te maken (maar niet té compact
) zou deze dubbelgevouwen worden, waardoor deze een U-vorm krijgt. Hierdoor komt het einde van de TL, uit naast het begin (waar de speaker gemonteerd is).
Met wtw-bracing over meerdere stukken verdeeld, om het gewicht nog redelijk te kunnen handhaven. Zie tekening:
http://groups.msn.com/luidsprekers/r...to&PhotoID=167 (Tsja, het is geen 3D waar Contour ons mee verwent [8)]).
Als opvulling wilde ik in eerste instantie de zogenaamde aquariumwatten gebruiken.
Is er eventueel iemand bereid om een simulatie te maken? Dat schijnt te gaan met AJ-horn. Ik ben uiteraard erg benieuwd naar de ruwweg belastbaarheid, frequentierespons en gevoeligheid.
De gebruikte speaker is de 18LW1400 van 18Sound.
Opmerkingen, suggesties en derg. zijn welkom
.
Mvg Johan
Bedoeling is om de transmissie lines te laten laten lopen van 25 Hz tot ca. 60-80 Hz, afhankelijk van wat het beste klinkt/aansluit op de rest van de PA.
Ik meen begrepen te hebben dat de lengte van de TL op de volgende manier berekend wordt:
c/(fs x4), in dit geval 343/(31 x4)= 2,77 mtr. Met deze lengte de inhoud van de TL berekenen (560 ltr). De luidspreker in een gesloten kast van dit volume simuleren en de gesimuleerde Fsc als uiteindelijke afstemming gebruiken.
Geeft 343/(40,31 x4)= 2,13 mtr.
Klopt dit?
Om de TL compacter te maken (maar niet té compact
) zou deze dubbelgevouwen worden, waardoor deze een U-vorm krijgt. Hierdoor komt het einde van de TL, uit naast het begin (waar de speaker gemonteerd is). Met wtw-bracing over meerdere stukken verdeeld, om het gewicht nog redelijk te kunnen handhaven. Zie tekening:
http://groups.msn.com/luidsprekers/r...to&PhotoID=167 (Tsja, het is geen 3D waar Contour ons mee verwent [8)]).
Als opvulling wilde ik in eerste instantie de zogenaamde aquariumwatten gebruiken.
Is er eventueel iemand bereid om een simulatie te maken? Dat schijnt te gaan met AJ-horn. Ik ben uiteraard erg benieuwd naar de ruwweg belastbaarheid, frequentierespons en gevoeligheid.
De gebruikte speaker is de 18LW1400 van 18Sound.
Opmerkingen, suggesties en derg. zijn welkom
.Mvg Johan

Comment