Welke aanpassingen doen aan bestaand plan?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Welke aanpassingen doen aan bestaand plan?

Hello,

Ik ben geen echte zelfbouwer en het is ook niet m'n ambitie om er professional in te worden.

Ik zit enkel met het probleem dat ik dringend topkasten nodig heb en dat m'n budget mager is.

Ik heb aan een heel interessante prijs voldoende speakers op de kop getikt om 4 gelijke kasten te bouwen. Vermits dat niet zo eenvoudig gaat en die dingen berekend moeten worden, kom ik dus even hier met m'n vraag.

In bijgevoegde URL kan je een plan vinden voor de kasten die ik wil bouwen (komt van de Fane site)

De speakers die ik heb zijn: Fane studio 12L + Fane HT150 Hoorntweeter. De X-over die ik heb is een Hi-pass filter Fane HP5000.

Voor grote events zullen de kasten actief gefilterd worden, voor kleine dixo wil ik ze full-range gebruiken (als dat kan)

Ik kan weinig T/S parameters terugvinden van de speakers, maar ik hoop dat een van jullie die in een of ander verzamelwerk kunnen opdiepen.

Kan iemand mij vertellen of ik aanpassingen moet doen aan de kasten en of ik de kasten voor klein gebruik ook full-range kan gebruiken, rekening houdend dat er dan geen filter voor de 12" zit.

Alvast bedankt voor de moeite die jullie willen nemen om het een en ander op te zoeken en voor de goede raad.

PS: ik ben echt geen techneut, dus met formules zal ik weinig geholpen zijn. Korte eenvoudige omschrijvingen van wat ik moet doen, zullen vooral welkom zijn.[B)]
    ah zo dan
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

10 sec. Google:

Studio 12L, Diameter; 12", Pe; 200W , Z; 8, SPL; 102dB, Fs; 49Hz, Vas; 4.27 cu ft/ 115,29 ltr, Qts; 0.24 , Xmax; 0.440" /11 mm??

Al zet ik bij die Xmax vraagtekens.

Als de 12" niet gefilterd wordt, gaat deze vervormen, dus óf actief blijven filteren, óf een filter voor beide drivers toepassen.
    In jouw geval zou ik dat uitbesteden aan bijv. Speaker&Co of dergelijke winkels/personen.

Mvg Johan

Comment

Working...