JBL 2226H

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ward
    • Aug 2000
    • 352

JBL 2226H

JBL 2226: subbas- of bas-speaker?
    Is er een betere 15 voor baskast doeleinden?
    Hij klinkt vrij heftig in bestaande rammelend enclosure
    (1300W @8 amp er op) welke tevens een beetje ademende
    geluiden produceerd. Dus de baspoorten moeten ietsie groter.

In de kast waar hij in zit zijn de poorten twee driehoeken
    waarvan de korte zijden 8cm zijn; dus 1 vierkant van 8x8cm.
    Lengte poorten is gelijk aan baffle = 27mm.
    Groet,
    Ward
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Ja , er zijn inderdaad betere en vooral goedkopere 15 " ers
    Die JBL is gewoon heel duur

BTW ik werk zelf met: B&C 15TBX40 en RCF L15P200AK
    succes
    sis

edit door mod: linken naar andere sites: direct naar product
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Ward
      • Aug 2000
      • 352

Sis (of anderen)

Welke kasten gebruik je die 15TBX40 en 15P200AK in?
      Wat zijn jouw ervaringen welke kun je het meeste rendement
      als SUB uit halen?
      Heb jij zelf ervaring met de 2226H naast de door jouw genoemde
      speakers? (enkel 15" sub per kant)
      Groet,
      Ward

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door Ward

Sis (of anderen)

Welke kasten gebruik je die 15TBX40 en 15P200AK in?
        Wat zijn jouw ervaringen welke kun je het meeste rendement
        als SUB uit halen?
        Heb jij zelf ervaring met de 2226H naast de door jouw genoemde
        speakers? (enkel 15" sub per kant)
        De kasten waar ze in zitten is de EAW SB150 basreflex
        op de 15TBX40 gaat regelmatig 1500 watt RMS
        en op de 15P200AK 1000 watt rms zonder probleem
        De 15TBX40 gaat iets harder
        Met de JBL heb ik geen ervaring!
        Wat ik wel weet dat is dat hij +/- 500 euro kost
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ivo
          • Jul 2003
          • 390

Ik heb zelf de eaw sb150 nagebouwd met de rcf 15P200AK erin, klinkt zeer goed.
          Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Ward
            • Aug 2000
            • 352

omdat ik gewoonweg die JBL hier heb en zeker geen 500 euro p/s voor betaald heb. Is het nu dus de vraag welke speaker het best zou presteren in de verhoudingsgewijs compactste kast en toch minimaal een tuning hebben van 40Hz of lager. 140liter is voor de JBL zeker nodig. Ik ken de orinele SB150's (daar zit inderdaad dacht ik de RCF 15P200AK origineel in). Misschien moet ik zelf maar eens een vergelijk gaan maken. Heb alleen niet zo beste testlocatie bij de SB150... (verhuurbedrijf/eaw-dealer)
            Groet,
            Ward

Comment

• Blackspire
              • Jan 2002
              • 39

140l vind ik al een grote kast voor 15" die eaw sb 150 is maar max 95l dacht ik toch zo. Waarom verkoop je die jbl's niet en maak dan toch gewoon sb150 ik ben er zeer tevreden over

Comment

• som
                • Nov 2002
                • 787

@ward
                intresse in de maten van de basjes zoals frank reuvenkamp ze gemaakt heeft?
                zijn ook geladen met 2226h
                Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• vonkenboer
                  • Feb 2004
                  • 7

Ik heb zowel 2226 als de Ciare 15.00W1 in dezelfde 120l kastjes draaien. Ik hoor en meet geen enkel verschil. Mijn portemonne wel.

Comment

• Barthezz80
                    • Aug 2004
                    • 365

wij hebben jarenlang die JBL 2226's in onze discotheek gebruikt, het waren baskasten van de concert series van JBL en er zaten er 2 per kast in en 2 (grote) basreflex buisjes.
                    1 speaker zat bovenin een hoek de ander beneden in een hoek, gekruist zeg maar!
                    ze klonken best diep al zijn ze opgeblazen door oververmogen.
                    ik draai zelf liever op 18" maar dat is persoonlijk, en ook afhankelijk van de locatie.
                    weet iemand het type nr. van die kasten trouwens??
                    (het waren br-subjes, vierkant van de voorkant gezien en niet zo heel erg diep!)

grtz,

Bart
                    Bart

Comment

• major tom
                      • May 2004
                      • 108

2226, bagger luidspreker met blubber laag en ze gaan vaak stuk ook door net ff teveel watts, speakers zijn trouwens al redelijk oud ook.JBl heeft inmiddels een betere opvolger voor dit model. Wil je gewoon een klasse beter en een speaker die VEEL meer watts kan handelen (en voordeliger is)neem dan een FANE Colossus 15B600 een geweldige doorbeuker van ongekende klasse... misschien onbekend maar wel zo goed zeker op zeer hoog volume. Aanbevolen vermogen Min 800watt @ 8ohm (een kilowatt is geen probleem).

Comment

• Overdrive
                        • Feb 2002
                        • 717

Heb ze gehoord in een dubbele kast en ze drukken toch aardig door. Ze slurpen wel een hoop vermogen en is wel aan te raden om een flink beestje erachter te zetten. In een goede kast klinken ze alsoluut niet blubberig en zit er nog aardig wat sub in (ik heb zelfs een tijdje gedacht dat het dubbel 18" kasten waren, totdat ze ineens een recone-tje nodig hadden [)])

Heb deze speaker opvallend vaak zien langskomen bij de TD voor een recone... Maar ja, er werd dan ook gebruik gemaakt van een pioneer mixer

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

citaat:Geplaatst door major tom

2226, bagger luidspreker met blubber laag en ze gaan vaak stuk ook door net ff teveel watts, speakers zijn trouwens al redelijk oud ook.JBl heeft inmiddels een betere opvolger voor dit model. Wil je gewoon een klasse beter en een speaker die VEEL meer watts kan handelen (en voordeliger is)neem dan een FANE Colossus 15B600 een geweldige doorbeuker van ongekende klasse... misschien onbekend maar wel zo goed zeker op zeer hoog volume. Aanbevolen vermogen Min 800watt @ 8ohm (een kilowatt is geen probleem).
                          hmzz ik voer de 2226h in een goed uitgerekend kastje,klinken strak, gaan lekker laag en de eerste uitval moet nog komen.
                          het versterkertje is een carver pm 2400 wel met een processor
                          en dat je nou kan zeggen dat ik ze spaar nouneu
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...