Een 7000VA trafo in die HCA6.0 ? Daar geloof ik niet veel van... Hij ziet er fors uit, echter een trafo die 7000VA continu kan overdragen is minstens een factor 3 groter in omvang.. Overigens zou een echte trafo van 7000VA 'van de pot gerukt overbemeten' zijn vanwege de dynamiek in een muzieksignaal.. Of zijn dit allemaal 20milliseconde-getalletjes in de spec-sheet ?? (waar Yamaha ook zo goed in is....)
Tevens zie ik wat erg weinig eindtorren voor een eindtrap die 2300Wrms in 4 ohm kan leveren, en zelfs 2 ohm belastbaar zou zijn.. Wil dat al veilig lukken dan moet het minstens een 3 of 4 traps klasse-H versterker zijn (of klasse-G, maar dat is het zeker niet vanwege het ontbreken van de dan bijbehorende spoelen op de eindtrapprinten). Ter vergelijking: in een Crest Pro-8001 zitten al 2x10 van dergelijke 150W dissiperende toshiba's per kanaal... En dat is klasse-H in 2 trappen..
Ben benieuwd naar een schema'tje of blokdiagram van dat ding :-)
Groet,
Joost
Tevens zie ik wat erg weinig eindtorren voor een eindtrap die 2300Wrms in 4 ohm kan leveren, en zelfs 2 ohm belastbaar zou zijn.. Wil dat al veilig lukken dan moet het minstens een 3 of 4 traps klasse-H versterker zijn (of klasse-G, maar dat is het zeker niet vanwege het ontbreken van de dan bijbehorende spoelen op de eindtrapprinten). Ter vergelijking: in een Crest Pro-8001 zitten al 2x10 van dergelijke 150W dissiperende toshiba's per kanaal... En dat is klasse-H in 2 trappen..
Ben benieuwd naar een schema'tje of blokdiagram van dat ding :-)
Groet,
Joost

Comment