De ingangsgeveoligheid van een versterker woordt meestal aangegeven in bijv 1,23V/+4dBu. Wat nu als de mixer 1,23V/+4dBu als uitgangsspecifikatie heeft en de versterker een igangsgevoeligheid heeft van 3,06V/+11,8dBu. Volgens mij haal je dan dus nooit het volle vermogen uit je versterker. Hoe pas je dan het signaal op elkaar aan. Mij lijkt dmv een signaalversterker maar waar vindt je zoiets?
ingangsgevoeligheid
Collapse
X
-
Labels: None
-
Met zoiets bijvoorbeeld: http://www.behringer.com/MX882/index.cfm?lang=ENG
Heeft wel wat meer kanalen, maar is goedkoop en past netjes in een rack.
Je kunt het ook anders zien, en gewoon wat verder uitsturen op de mixer. Dat gaat dan ten kosten van je headroom. Maar ik denk dat je het wel red. -
Met die uitgangsspecificatie van +4 dBu wordt het nominale uitgangsniveau bedoeld. Dit is bij veel mengtafels het niveau waarbij de meters 0 dB aangeven. Het maximale outputlevel ligt veel hoger; bij de meeste mengtafels rond +22 dBu, en soms zelfs +28 dBu op symmetrische uitgangen. Het is dus zeer waarschijnlijk geen enkel probleem om zonder tussenversterker de hierboven beschreven versterker aan te sturen. Om voldoende headroomte houden gewoon je masterfaders flink opengooien en er is niets aan de hand.citaat:Geplaatst door kentuckytukker
De ingangsgeveoligheid van een versterker woordt meestal aangegeven in bijv 1,23V/+4dBu. Wat nu als de mixer 1,23V/+4dBu als uitgangsspecifikatie heeft en de versterker een igangsgevoeligheid heeft van 3,06V/+11,8dBu. Volgens mij haal je dan dus nooit het volle vermogen uit je versterker. Hoe pas je dan het signaal op elkaar aan. Mij lijkt dmv een signaalversterker maar waar vindt je zoiets?Comment
-
De Behringer lijkt mij inderdaad een goede optie. Zeker als je meerdere versterkers wilt gebruiken welke van ingangsgevoeligheid erg verschillen. Weer een heel stuk wijzer geworden.Comment
-
Het zijn leuke apparaten, heb er hier sinds kort twee om het een en ander te mixen voor een limiter en daarachter weer te splitten naar de vier kanalen van onze actieve set.
Hoe het zit met de betrouwbaarheid durf ik nog niet te zeggen, maar geen last van ruis en het doet verder wat het moet doen. Persoonlijk vind ik het handig dat alle in- en uitgangen symmetrisch zijn.
Comment
-
jep heb er ook eentje in gebruik en moet zeggen ben er nog tevreden mee ondanks dat ik toch behringer probeer te vermijden. Moet zeggen dat ie toch een klein beetje ruis met zich meebrengt maar nog binnen de maten. Naast deze heb ik nog een Ultra-curve 2496 en das echt een heel goed toestel ruist niet en veel functies "on-board". naast de eq en compressor gebruik ik veel de feedback destroyer en de delay en dan natuurlijk ook de rta. echt tevreden.ik zeg altijd--> geen klank zonder drankComment

Comment