geluid op een onbewoond eiland

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joepinthailand
    • Aug 2004
    • 6

geluid op een onbewoond eiland

Ik ben een newbie op het gebied van geluidinstallaties. Binnenkort ga ik een feestje organiseren op een eilandje ergens in friesland. Geluid mag daarbij uiteraard niet ontbreken. Mijn vraag is hoe ik aan de stroom ga komen.. Accu of aggregaat? hoe kom ik hier aan en hoe duur zijn deze dingen? het geluid hoeft maar uit 2 boxjes te komen van elk 100 watt (impedantie 8 ohm??).
    Weet een van jullie hier misschien iets van af?
    groeten Joep
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

grote accu nemen met een auto radio versterker.
    aggregaatje huren bij bv. boels met normale versterker

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Homan, is expert in agregaten, kunnen je vast verder helpen.
      Een simpele accu is binnen no-time leeg.
      We're ready to party, are you?

Comment

• joe
        • Jan 2003
        • 446

kleinste aggregaat van homan was toch 50kva
        + homan zit in meidrecht misschien iets te ver weg
        over de accu heb je gelijk hij kan op raken

Comment

• DJEM
          • Jul 2004
          • 254

Alleen 2 boxjes van 100 watt met versterker en cd speler, mengpaneel ed.
          Hmmm een kleine stroomstamper maakt denk ik nog meer herrie als je geluid [}]

Hoelang moet je ervan genieten? Anders zou idd een bootje accu's al leuk zijn. Mijn accu van 650A speelt rustig 10uur op 30 watt rms in de auto en dan slinger ik hem ook nog aan...
          Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• joepinthailand
            • Aug 2004
            • 6

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat idd om 2 boxjes en een versterker + discman of cd-speler. Hou zou ongeveer 12 a 16 uur moeten duren (verspreid over 2 dagen). Ik ben ook bang dat zo'n aggregaat de muziek gaat overstemmen. ook denk ik dat zo'n accu het niet lang volhoudt. Ik ga morgen Boels wel even bellen.
            nogmaals bedankt en als iemand nog ideeën heeft hoor ik dat graag!
            Joep

Comment

• BAJ productions
              • Jul 2003
              • 587

huren een stille aggregaat. deze zul je niet horen.

anders der 1 in een piepschuim blok zetten met in het uit laat der buiten.

misschien iets grotere boxen?????
              groetjes,
              Bas

Comment

• djroyS
                • Aug 2004
                • 132

Doe hte net als in de middeleeuwen 1 man op een fiets die heel de avond trapt net als een dynamo

Maar even serieus een klein aggeregaat gaat inderdaad over je boxen van 100 watt heen als het te dichtbij staat. En wat accus betreft huur er bijvoorbeeld 2.
                Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Als je in Friesland zit zal je denk ik toch met een bootje naar dat eiland gaan.
                  Ik weet niet of je er met een 5PK'tje heen gaat of met een volwaardige sloep, daarin zit vaak toch nog wel een leuke accu die je een flinke tijd kan gebruiken.
                  16uur wordt alleen toch erg veel.
                  Een agregaat is nog de beste oplossing.
                  In piepschuim douwen? Ik weet niet hoe jij denkt maar hoe moet dat ding zijn warmte kwijt raken, die ventilatiesleuven zitten er niet voor niets!

Comment

• oversound
                    • Dec 2003
                    • 218

Boels verhuurt bijvoorbeeld ook mini aggregraten die 800 Watt leveren. Erg klein compact en gewoon zorgen dat je een lang verlengsnoer meeneemt om de aggregraat even verder weg te zetten.
                    Kost helemaal niet veel.
                    Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

kijk even of er een landbouw of vrachtwagen reparatiebedrijf in de buurt zit,
                      even vragen of je de noodstart accu set mag huren of gewoon gebruiken.
                      dit zijn vaak 2 accu's van iets van 120 a/h, kan je een beste autoversterker lang genoeg op laten lawaaien
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

2 speakertjes van 100w op een feestje in de openlucht op een onbewoond eiland ??

heb je geen boomblaster die op batterijen kan ? lijkt me dan een handiger oplossing...

Trouwens hoeveel man komen er op je feestje ? meer als 15 lijkt me niet... (of anders heb je veeel te weinig geluid)
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• joepinthailand
                          • Aug 2004
                          • 6

Bedankt voor de tips.
                          Het wordt echter zeker geen illegale houseparty. Het is bedoeld als relaxte achtergrondmuziek. Zo'n 40 man moet de muziek kunnen horen.
                          Ik heb even gekeken naar zo'n boomblaster maar deze verbruikt slechts 45 Watt (RMS). Dat is toch een aanzienlijk verschil met 2 boxen van 100W?
                          En wat is eigenlijk 120 a/h?

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Zo'n boomblaster is goed zat voor een achtergrond muziekje hoor, alleen maar zonde als je speakers moet gaan verslepen voor dit soort simpel werk.

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Ga je naar een mooi rustig onbewoond eiland om je vrienin eens stevig te verrassen...neem je muziek mee...snap ik het nu niet of jij niet?

Comment

Working...