oplichtend podium

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daedeloth
    • Aug 2004
    • 4

oplichtend podium

Hallo. Ik ben een klein zelfstandig dj-tje met eigen materiaal (grotendeels zelf in elkaar gestoken), en ik zou graag oplichtende tegels maken.

De proffesionele lichttegels zijn - als ik mij niet vergis- met leds, maar zou het mogelijk zijn om met mat plexiglas en een simpel 60 watt lampje (de eenvoudige gekleurde dingtjes die je in elke doe het zelver kan kopen) ongeveer hetzelfde effect te krijgen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg.
    Daedeloth.
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Vergis je niet in de krachten die er op komen te staan, ik heb van verschillende bedrijven horen zeggen dat er voor een verlichte dansvloer gelaagd glas wordt gebruikt. het probleem met normale gekleurde gloei of spiegelreflex lampen is de hoogte die je danvloer krijgt.
    deze wordt algauw absurt hoog.

mijn mening?? begin er maar niet eens aan, het wordt of te gammel, of niet te vervoeren want ik denk niet dat je wil weten wat gelaagd glas weegt in diktes die jij nodig hebt
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• tha_dj
      • Jan 2004
      • 375

De diktes van gelaagd glas valt gerust wel mee hoor !
      Kijk maar eens bij dancefloors holland (of zoiets)die hebben namelijk ook zo'n proffesionele verlichte dansvloer....
      En verders weet ik dat als je zoiets zelf wilt bouwen je eens moet gaan zoeken naar iemand die lid is van de ELEKTUUR en hele oude jaargangen heeft bewaard !
      NR: 206 uit december 1980 bevat namelijk een heel verhaal met technische sturing printen lay outs en een geschreven programa om allerlei effecten te tonen op een vloer van 5 bij 5 tegels.
      Van latere uitgave's weet ik het niet.
      Hoop je hier wat meer mee te hebben geholpen.
      your light !

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577