oplichtend podium

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daedeloth
    • Aug 2004
    • 4

oplichtend podium

Hallo. Ik ben een klein zelfstandig dj-tje met eigen materiaal (grotendeels zelf in elkaar gestoken), en ik zou graag oplichtende tegels maken.

De proffesionele lichttegels zijn - als ik mij niet vergis- met leds, maar zou het mogelijk zijn om met mat plexiglas en een simpel 60 watt lampje (de eenvoudige gekleurde dingtjes die je in elke doe het zelver kan kopen) ongeveer hetzelfde effect te krijgen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg.
    Daedeloth.
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Vergis je niet in de krachten die er op komen te staan, ik heb van verschillende bedrijven horen zeggen dat er voor een verlichte dansvloer gelaagd glas wordt gebruikt. het probleem met normale gekleurde gloei of spiegelreflex lampen is de hoogte die je danvloer krijgt.
    deze wordt algauw absurt hoog.

mijn mening?? begin er maar niet eens aan, het wordt of te gammel, of niet te vervoeren want ik denk niet dat je wil weten wat gelaagd glas weegt in diktes die jij nodig hebt
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• tha_dj
      • Jan 2004
      • 375

De diktes van gelaagd glas valt gerust wel mee hoor !
      Kijk maar eens bij dancefloors holland (of zoiets)die hebben namelijk ook zo'n proffesionele verlichte dansvloer....
      En verders weet ik dat als je zoiets zelf wilt bouwen je eens moet gaan zoeken naar iemand die lid is van de ELEKTUUR en hele oude jaargangen heeft bewaard !
      NR: 206 uit december 1980 bevat namelijk een heel verhaal met technische sturing printen lay outs en een geschreven programa om allerlei effecten te tonen op een vloer van 5 bij 5 tegels.
      Van latere uitgave's weet ik het niet.
      Hoop je hier wat meer mee te hebben geholpen.
      your light !

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

Hier in buurt heeft d'r iemand ze ook zelf gemaakt (zijn wel vooral bedoeld om rechtop te zetten). Hij heeft d'r per paneel 6 halogeenlampjes van 100W ingestoken (de goedkope huis- en tuinversie van de floodlights), telkens in 3 groepen van 2 lampen met een rode, groene en blauwe filter voorgetaped.
        Achteraan een eenvoudig 4-kanaals botex of dergelijk DMX dimmertje ingebouwd en doorlussen maar.
        Dacht dat ie er een soort ijzeren frame had ingemaakt, met een plexiplaat op bevestigd. Was idd wel een behoorlijk gewicht om mee te zuilen.
        --- watt ever you want ---

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

gebruik in ieder geval aub 20W peertjes en geen 100. Anders verblind je iedereen die erop aan het dansen is.
          lekker belangrijk!

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Ik had het ook niet over de dikte van het gelaagde glas.. Hoewel een m2 glas niet zuinig weegt.

maar reken eens mee, met een halogeen is dit nog te doen maar als je een spiegelreflex met een fitting onder je vloer wilt hebben, en dan je glasplaat erop, en de onderkant.. kom je zo op 25/30 cm.
            Op zich niets mis mee, maar je moet er toch rekening mee houden dat je voor ferme kosten en een behoorlijk gewicht komt te staan.

ben benieuwd hoe hij wordet als je hem toch maakt.. plaats er dan eens foto's van.

suc6
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• fratsen
              • Aug 2003
              • 22

glasplaten met daaronder fluoricerende folie in verschillende kleuren.
              een vette blacklight in je trusje of statief en voila
              Putting the B back in the Bass.

Comment

• Daedeloth
                • Aug 2004
                • 4

Kben zelf ook nog wat aan het zoeken/nadenken. Het gewicht dat erop komt te staan is inderdaad het grote probleem. Het lijkt mogelijk, maar momenteel even uitgesteld!

Als ik er nog aan begin zal ik er inderdaad fotos van plaatsen.

Comment

• Martijnvanthiel
                  • Oct 2002
                  • 104

Wanneer je "standaard" podiumframes om wilt bouwen naar verlichte dansvloer dien je een polycarbonaat plaat je gebruiken van tenminste 20 mm. (+/- 65 kilogram). De oppervlakte dient dan ook nog in de lengte op twee plaatsen ondersteund te worden over de volledige breedte... Dunner polycarbonaat werkt niet. Ervaring!!!

Ter info,

Met vriendelijke groet
                  Met vriendelijke groet,

Martijn van Thiel

Comment

• Rademakers
                    • Jul 2003
                    • 1281

citaat:van tenminste 20 mm. (+/- 65 kilogram)
                    Per vierkante meter?

citaate oppervlakte dient dan ook nog in de lengte op twee plaatsen ondersteund te worden over de volledige breedte
                    Uitgaande van welke opervlakte?

Het nadeel van polycarbonaat is overigens dat het makkelijk in te krassen is.

Ik zou het persoonlijk op fratsen zijn methode houden, met vervanging van de glasplaat door PMMA (plexiglas).
                    Met een multiplex plaat erachter om het stevig te maken en de folie in goede staat te houden. Je vloertje hoeft dan maar ca. 1,5 cm dik te zijn en is tegelijk zeer licht.

Mvg Johan

Comment

• Daedeloth
                      • Aug 2004
                      • 4

Heeft er iemand ervaring met fratsen zijn manier? Zo ja, kan ik ergens fotos vinden?

Het probleem is dan wel dat het licht van boven komt en met wat volk op de dansvloer is het effect niet vrij snel weg?

Bedankt

Comment

Working...