goed geld verdienen aan een simpele netkabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wimbru
    • Sep 2003
    • 148

goed geld verdienen aan een simpele netkabel

Op de Duitse eBay wordt een aansluitkabel verkocht aan 130 euro. zie
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...MEWA%3AIT&rd=1

goedgelovige mensen kopen dat en zijn van het nut ervan overtuigd!

Die mensen moeten dan waarschijnlijk nog een nieuwe kabel leggen vanaf hun stopcontact naar de zekeringkast en aan de distributeur een nieuwe kabel vragen tot aan de hoogspanningstransfo in de wijk...

Diezelfde verkoper op eBay verkoopt ook dure cinch-kabeltjes e.d. Hij heeft nog vergeten te melden dat een blauwe cinchkabel een "doorzichtiger" klank geeft dan een zwarte!
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Wat is hier zo vreemd aan, ik verkoop nog duurdere op bestelling.

Dit heeft overigens niets met PRO-AUDIO te maken maar met HIGH END hifi.

Misschien slim om eens wat testen op het net op te zoeken, deze kabels hebben wel degelijk nut bij high end apparatuur.
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• wimbru
      • Sep 2003
      • 148

Bij PA's hebben we te maken met veel grotere vermogens en met veel meer storingen van dimmers en met veel langere kabels.

Verkoop dan meteen een scheidingstransfo voor die High High-Fidelity-fetisjiesten en met een aparte aarding en een speciale aanvraag om 2 equipotentialen in eenzelfde gebouw te mogen hebben! 5000 euro meer of minder,...

Comment

• Dave
        • Jan 2001
        • 757

Ik zie het nut van zo'n kabel ook niet in. Mits je er voor zorgt dat je geen tweeling-snoer gebruikt, zal de invloed van een netkabel op de klank van een versterker minimaal zijn. Als dit wel zo is, zou ik me een goede versterker kopen in plaats van een netkabel.

Zelfde voor optische kabeltjes van 3 cm doorsnede, klinken voor mij precies hetzelfde als die flinterdunne dingen van sony (mensen: het is digitaal en met licht-> Moet dat 1'tje opeens een 0 worden ofzo?)

Edit: En die testen zijn altijd luistertesten, ik wel eens zien wat er van overblijft bij een meting.
        U x I = Boem.

Comment

• goldsound
          • Jan 2003
          • 429

Kabels hebben wel degelijk invloed op geluid. Pas geleden nog een standaard kabel tussen amp en cd vervangen door een goede Van den Hull kabel. Er was toch wel degelijk een groot verschil te horen. Het geluid was nu veel gedetailleerder.

citaat:zal de invloed van een netkabel op de klank van een versterker minimaal zijn
          Dit minimale is voor sommige mensen al een reden om zo een kabel aan te schaffen
          Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Klaaske
            • Jun 2003
            • 571

Tja, en dan heb je weer een P.A die het niet zo gedetailleerd kan laten horen, zit je dus bij vooraan met je duurdere kabel
            <font size=\"1\">
            Groeten,
            Jaap
            <b>
            -[GSXke :)]-
            </font id=\"size1\"></b>

Comment

• jans
              • Feb 2003
              • 869

Van een dergelijke kabel zie ik het nut ook niet in. Als net "vuil" is dan varanderd deze kabel daar natuurlijk niets aan.
              Ik zou liever investeren in een schone groep voor mijn hifi en dan alles volgens de EMC regeltjes aanleggen. Heeft meer effect als zo´n kabeltje.
              Wat mij betreft voldoet een fatsoelnlijke HO7RN van voldoende diameter, afhangkelijk van de situatie, net zo goed.

Voor signaalkabels wordt het verhaal anders, ook luidsprkerkabel. Maar dan hangt het naturlijk af van de kwaliteit van de installaite.

Ik heb een buurman gehad die een nieuwe installtie had gekocht, het mocht wat kosten.Harman-kardon versterker en dergelijk materiaal, weet het niet meer in detail maar het had wat gekost, met redelijk dure signaalkabels daarbij. Verstopt hij z´n luidsprekers achter het bankstel want z´n vrouw vond ze niet zo mooi staan naast de televisie.
              Maar het klonk " geweldig " .
              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• techniekmoderator
                • Jul 2002
                • 109

Heren het is hier GEEN HIFI forum!
                techniekmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

Working...