Krachtstroomsplitter in case bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruud Wiggers
    • Jan 2004
    • 16

Krachtstroomsplitter in case bouwen

Hallo iedereen,

Kun je een flightcase gebruiken als krachtstroom splitter? En zo ja, heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb 2 QSC versterkers een Zeck cross-over, een Behringer compressor lemitter en een Behringer kastje voor in-ear. Nu heb ik nog een wandcontact-doos aan de achterkant zitten waar we alle spanning vandaan halen. Dit wordt verandert in de nieuwe case. Het worden powercons aan de voorkant. Omdat ik hier ook de spanning weghaal voor m'n par 64 set, wil ik graag met drie fasen werken. Kan ik nu een 19 inch kastje maken met 380 mannetje, 3 automaten en 3 stopcontacten aan de achterkant?

graag jullie advies,

Ruud Wiggers
  • Freddie
    • Nov 2002
    • 195

Je zou misschien ook kunnen kijken of je een 19" krachtstroom verdeel kastje kant en klaar kan kopen. Misschien is dat nog handiger/goedkoper. Ik weet alleen niet of ze die met powercon hebben.
    Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

zou toch terughoudend zijn om licht en geluid van hetzelfde groepje te plukken...

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

ik zou zowiezo terughoudend zijn om 380V kabels en audio-kabels bij elkaar in de buurt te laten komen. (niet fijn)

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

citaat:Geplaatst door Freddie

Je zou misschien ook kunnen kijken of je een 19" krachtstroom verdeel kastje kant en klaar kan kopen. Misschien is dat nog handiger/goedkoper. Ik weet alleen niet of ze die met powercon hebben.
          je bedoelt zoiets als dit?

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Jazeker, dat kan, we zijn hier bezig om er meteen een bewaking van je krachtstroom op te zetten, zodat fase-nul-draaiingen en zwevende nul meteen tot het verleden behoren. Scheelt weer een complete installatie als dat eens misgaat...

Comment

• Daan Hoffmans
              • Aug 2000
              • 1225

citaat:ik zou zowiezo terughoudend zijn om 380V kabels en audio-kabels bij elkaar in de buurt te laten komen. (niet fijn)
              Waarom is dat niet fijn?
              Zijn bedrijven genoeg die 16 of 32A 3-fasen direct in hun amprackjes stoppen...
              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• B~Art
                • May 2004
                • 13

@ Daan: kan storingen veroorzaken in je audio of lichtsturing
                @ MGS: heb je daar wat info over, over die bewaking? Ben al lang op zoek naar zoiets mar vind het niet direct!
                B~Art Webdesign

Comment

• Daan Hoffmans
                  • Aug 2000
                  • 1225

citaat:@ Daan: kan storingen veroorzaken in je audio of lichtsturing
                  Nooit van gehoord... lichtmulti's uiteraard wel, maar krachtstroom?
                  <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Freddie
                    • Nov 2002
                    • 195

storing wordt tog alleen door licht kabels veroorzaakt, die je gaat dimmen (de lamp dan, niet de kabel) Om eerlijk te zijn hebben wij laatst ook zo'n krachtdistro bij een paar zenders geplaats, om het uit te proberen. Volgens mij waren er verder geen problemen mee. Ik zal strax eventjes kijken of hij er nog staat.
                    Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Vandaar dat alle grote bedrijven de stroom en signaalmulti 2meter uit elkaar leggen van het podium naar de FOH natuurlijk

Oh nee, die zitten heel vaak bij elkaar getaped, oftewel, geen enkel probleem!
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

citaat:Geplaatst door B~Art

@ MGS: heb je daar wat info over, over die bewaking? Ben al lang op zoek naar zoiets mar vind het niet direct!
                        19" 2HE met 380V in, 6 x 220 uit, afgezekerd en wel, bewaking is een
                        eigen ontwerp, met tevens onder en ovespanningsbewaking ( 200&lt;U&lt;250 Volt, en anders : by by.
                        meetsysteempje bedacht en gesoldeerd, en daar een relais achter gehangen dat alleen opkomt als alles OK is.

Produktie gaat volgende maand op gang komen. Kost ca 700 ex.

Comment

• B~Art
                          • May 2004
                          • 13

citaat:Geplaatst door **************

citaat:Geplaatst door B~Art

19" 2HE met 380V in, 6 x 220 uit, afgezekerd en wel, bewaking is een
                          eigen ontwerp, met tevens onder en ovespanningsbewaking ( 200&lt;U&lt;250 Volt, en anders : by by.
                          meetsysteempje bedacht en gesoldeerd, en daar een relais achter gehangen dat alleen opkomt als alles OK is.

Produktie gaat volgende maand op gang komen. Kost ca 700 ex.
                          En je kan dat schematje zo eens niet doorsturen?
                          Trouwens aan al de rest die reactie gaven over de kabels:
                          jullie hebben gelijk, maar ik dacht dat het ging om een NIET-afgeschermde kabel, waarbij het denk ik toch wel storingen kan geven?
                          B~Art Webdesign

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

nee, daar wil ik een boterhammetje mee verdienen, sorry,
                            verder wil ik wel zeker weten dat het ding het ook goed doet, dwz de aardlekken en automaten worden hier er in gebouwd...

Comment

• DJEM
                              • Jul 2004
                              • 254

Audio en power touwtjes niet bij elkaar in de buurt wegens storing? Ja dat kan idd, als je van die audio touwtjes van 5 voor 10 euro gebruikt.. Laat dat maar lekker tegen elkaar liggen / hangen. Gegarandeerd ieder denkt dat je een wespennest in je boxen hebt.

Ach menig een is klein begonnen en maakt zo'n fout eens tenslotte wie het kleine niet leert is het grote niet weert.
                              Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

Working...