Dance Podium (incl paal...!)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • som
    • Nov 2002
    • 787

    #16
    citaat:Geplaatst door JBL-QSC-DBX

    Jeroen,
    moet misschien toch wel lukken met stoomcleaner. Deze levert dan wel grote druk, maar als je ipv de drukslang een gewone (dikkere) slang aansluit, en daar weer de drie douchekoppen op ipv het drukventiel wat er normaal op zit zakt de druk wel weg. Dan heb je misschien wel gewoon lekker warm water? Moeten we eens testen...

    Groeten, Joris
    niet doen, die dingen zijn dieselgestookt, meuren dus als een ikweetnietwat...
    wat nog het engst is dat het idd een stoomcleaner is dus een watertemperatuur van boven de 100 graden.
    btw de verwarming schakelt pas aan bij iets van 80-100 bar druk dit is om droogkoken te voorkomen.

    een geyser op flessegas zou kunnen maar die geven weer afvalgassen dus moet je naar buiten met je geyser.

    ik zou voor close-in boilertje gaan een circulatiepompje erbij en klaar.
    ff gespiekt in de keuken; het ding is 2 kw desnoods zet je er 2 of 3 tegelijk aan.
    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

    Comment

    • kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

      #17
      Uit dat cafe op de hoek gewoon 2 slangen leggen.
      1 warm en 1 koud en bij het podium een thermostaatkraan op de juiste temperatuur.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

      Comment

      • JVS
        • Mar 2004
        • 317

        #18
        Ik zou sowieso een thermostaatkraan er tussenzetten... In de meeste huis-tuin-keuken boilertjes krijg je volgens mij de thermostaat niet beneden de 50-60 graden (legionella besmettingsgevaar).. Wil jij over die miepkes water van 60 graden heen kiepen ?

        Gewoon een instelbaar (20-35 graden or whatever) thermostaatmengkraantje van een paar tientjes en een electra boilertje.. Eventueel nog wat magneetkleppen (type: wasmachine, kosten nog geen 5 euro) om het zaakje op afstand te kunnen bedienen..

        Laat ons wat weten als je het uit gaat proberen :-)

        Comment

        • pilot
          • Nov 2003
          • 267

          #19
          Bij de waterleiding een stuk tracing eromheen maken deze is tegenwoordig bij de gamma te koop en werkt gewoon op 220.Beetje uitproberen met de lengte en de temperatuur
          master-qsc en de rest

          Comment

          • timescape
            • Oct 2002
            • 328

            #20
            Ik neem aan dat jij (pilot) van die kabel bedoelt die je rond een pijp windt ? Heb ik ook al aan zitten denken. Zou dit de gewenste temp kunnen halen ? Zitten op dit moment te testen met een normale geiser (butagas). Kijken wat het doet. Ander idee is al, om constant 2 vaten van 75 liter warm water klaar te hebben staan, dus geisertje constant laten verwarmen, en als het nodig is, een normale dompelpomp het water naar het podium laten stromen. (DMX gestuurd dan uiteraard [8D]). We gaan zien wat het wordt.

            PS: van die stoomcleaner, daarmee bedoelen wij uiteraard gewoon een huis/tuin- keuken modelletje op 220...

            Comment

            • ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

              #21
              ja, ga ff lekker prutsen met losse slang, eigen boiler... zoek ff op actualiteiot laatste 10 jaar, volgens trefwoord: bovenkarspel, legionella...prettig feest!

              Tijd om ff een loodgieter om advies te vragen wellicht?
              ieder zn vak...

              Comment

              • Radar
                Moderator
                • Jul 2002
                • 890

                #22
                WEBASTO maakt "koelvloeistof" verhitters die stromend water zo'n 5 graden in temperatuur verhoogd.
                Deze worden gebruikt in landen bii de poolcirckels in de buurt om een motor voor gebruik op bedrijfstemperatuur te brengen.
                Tijdens uitzendingen naar verre landen maken wij gebruik van douche cabines die voorzien zijn van eenelektrische doorstroom boiler maar dat water wordt inderdaad 60 graden heet.
                Onderstaande link staan nog wat spullen om water te verwarmen.
                Ik doe niet aan bijgeloof.
                Dat brengt ongeluk.

                Comment

                • timescape
                  • Oct 2002
                  • 328

                  #23
                  Eh ja....
                  en loodgieter om advies vragen, waar denk je dat ik zo snel een geiser vandaan haal. O darn, bij de g van geisers natuurlijk. Sorry voor mijn sarcasme, maar dat proef ik ook in jouw eerste zin. Je hebt gelijk, kan altijd vanalles gebeuren, maar water wat ten eerste al grondig gezuiverd is, vervolgens nog eens warmgestookt wordt, en vervolgens in beweging gehouden wordt, daar lijkt mij het risico vrij klein van, maar idd, zeg nooit nooit.
                  Ieder zijn vak, ook waar, maar als je dat bij alles denkt, zal je nog een duur leven krijgen !

                  Comment

                  • ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

                    #24
                    zal wel aan mij liggen, maar als ik geen verstand van electriciteit heb....electricien
                    niet kan timmeren...timmerman

                    thuis prutsen kan altijd nog, dacht dat we professioneel aan de gang waren?

                    Comment

                    • timescape
                      • Oct 2002
                      • 328

                      #25
                      en voor de tuin een tuinman, en voor het huishouden een werkster, om je auto te wassen een wasserette, en als je schoenen vies zijn...you guess. Tuurlijk zijn "we" professioneel bezig, maar geef nou toe, af en toe knutselen is toch gewoon leuk. Het is geen rocket-science hoor.
                      En over dat professioneel, jou favoriete link is sesamstraat.nl.....ehh....?

                      Alle anderen iig hartelijk bedankt voor het meedenken !

                      Comment

                      • roer
                        • May 2004
                        • 2

                        #26
                        Neem een doorloopverhitter , te koop in de meeste bouwmarkten in duitsland. Deze verwarmen bij afname en voldoen erg goed.
                        Kosten ca 100 euro en dan heb je een 230V model.. daar je 3 sproeikoppen hebt zo ik gaan voor de 3x230 versie die meer water sneller kan verwarmen.. voor rond 200 euro !

                        Comment

                        • timescape
                          • Oct 2002
                          • 328

                          #27
                          Idd een goed idee. Wordt voor de volgende keer dan, aangezien de betreffende avond inmiddels voorbij is. Was een topfeest !! Zal zo wat foto's gaan plaatsen in een fotoforumpje.

                          Comment

                          • timescape
                            • Oct 2002
                            • 328

                            #28
                            Hmmzz...kon geen geschikt fotoforum vinden, dus maar even stiekem hier...

                            Opstelling + Paal...


                            Eerste optreden :




                            Drippin' wet....


                            http://img17.imageshack.us/img17/113...oeven089-1.jpg


                            De dames nog eens op een rijtje...

                            http://img19.imageshack.us/img19/6950/Timescape-Braderie-Hoeven090.jpg
                            Ook het bezoekend publiek was niet vies van het podiumpje, vooral niet toen er 3 lingeriesetjes weggegeven werden aan de eerste 3 dames die op het podium stonden....wow....een indruk:
                            http://img18.imageshack.us/img18/740...-Hoeven092.jpg

                            Al met al zelf ook tevreden...!
                            http://img17.imageshack.us/img17/633...-Hoeven201.jpg

                            PS: vanaf nu dus te huur bij Timescape.nl : Dance Podium met of zonder paal, met of zonder licht, en met of zonder water....
                            (beetje reclame mag toch wel nou he, de mods zullen ook wel hebben zitten genieten...)

                            Comment

                            • Fritz
                              • Oct 2001
                              • 621

                              #29
                              Zo te zien een zeer leuk feest []

                              Eeeuh dit gaat heel fout klinken, maar heb je toevallig iets meer foto's van het daadwerkelijke podium waar die paal dus in/op staat?

                              Comment

                              • timescape
                                • Oct 2002
                                • 328

                                #30
                                Misschien dat deze iets duidelijker is voor je...:

                                http://img16.imageshack.us/img16/822...-Hoeven008.jpg
                                Voor de rest hebben we nog geen foto's van de "paal op zich..."

                                Groeten Jeroen !

                                Comment

                                Working...