flight case bouwen ???????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dirkiesmuziek
    • May 2004
    • 3

flight case bouwen ???????

Ik zelf zou graag een eigen flightcase bouwen
    voor mijn Roland rd-700 stagepiano.

Maten 141,4 x 37,4 x 14,3

Heeft iemand misschien wat tips wat betreft waar te
    beginnen of misschien wat voorbeeld foto's???

[?]
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Gebruik de zoekfunctie eens.
    Er staat hier op het forum heel veel info over het bouwen van een case en ook erg veel goede tips.
    Zoek eerst eens op case bouwen, lees dat allemaal en kom dan eens terug met een stel specefieke vragen, er valt immers zo veel over te vertellen en dat is hier ook al menig keer gedaan, verspilde moeite om dat nog eens te doen.
    We're ready to party, are you?

Comment

• dirkiesmuziek
      • May 2004
      • 3

Oke , voor mij onwennig computers e.d.

Even een directe vraag mijn instrument weegt 23 kilo wat voor schuim of iets
      dergelijks kan ik het beste gebruiken.
      De bedoeling is dat het instrument gewoon in de case blijft zitten en dat er een
      afneembaar deksel op komt.

Het lijkt mij als leek wel belangrijk wat voor dikte schuim je het beste kunt gebruiken.
      of is de geluidsissolatie matten bij b.v. de gamma genoeg.
      Lijkt me ze dun??????

En bedankt weerrrrrrr

Comment

• major tom
        • May 2004
        • 108

Bel gewoon weg een flightcase boer op en vraag of hij een bouwpakket voor je zaagt in de maten van je piano! zo bespaar je flink op de kosten en het past in een keer! succes

Comment

• SjoerdOptLand
          • Jul 2003
          • 261

citaat:Geplaatst door dirkiesmuziek
          Ik zelf zou graag een eigen flightcase bouwen
          voor mijn Roland rd-700 stagepiano.
          Da's grappig, ik heb net zelf (voor het eerst) een FC voor mijn Yamaha P-90 gebouwd. Ik heb al foto's gemaakt, maar ik meot het kabeltje even vinden. Afijn, ik plaats een dezer dagen wel een topic.

Groetjes,
          Sjoerd

Comment

• kentuckytukker
            • Apr 2004
            • 39

heb vorig jaar zelf een case gebouwd voor een roland rd500. is ook zo gemaakt dat het keyboard in de case kan blijven om op te spelen.belangrijk is eerst alle maten vast te stellen van je keyboard, dan de toeslag nemen voor het schuim. heb zelf hardschuim 20mm genomen. voor mij was het gewoon de uitdaging om de case zelf te maken. heb er ook een voor een nord-electro gemaakt. conclusie alles is goed te doen als je er zelf maar plezier in hebt. tip!! bezorg je zelf een op maat gezaagd pakket en zet dit dan in elkaar. al met al ben je niet veel goedkoper uit dan dat je een kant en klare case koopt. nog vragen??

Comment

• kentuckytukker
              • Apr 2004
              • 39

O ja nog een tip. Zet er aan 1 korte zijde 2 wielen onder, en aan de overliggende korte zijde een handvat. Heb je veel plezier van. Ik heb de korte zijden aan de binnenkant nog extra verstevigd met een stuk gegalv. plaat van 2mm dik. Zo verdeel je de krachten tijdens transport. Heb speciale wielen toegepast welke buiten op de case zitten. Dit bevalt veel beter en ze zijn veel sterker dan de geintegreerde types welke in plaats van bolhoeken worden aanbevolen.
              mijn totale combinatie weegt 40 kg en e loopt er zo mee weg.

Comment

Working...