bouwtekening onderdelen stroboscoop(hoe bouw ik)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koentje
    • Apr 2004
    • 1

bouwtekening onderdelen stroboscoop(hoe bouw ik)

beste mensen wat voor onderdelen zitten er in een stroboscoop,
    is een stroboscoop zelf te bouwen? zo ja,
    wat voor onderdelen zitten erin?
    ik zou er namelijk graag eentje zelf willen bouwen maar kan niks vinden van onderdelen.
    wie weet wat?
    groeten koentje
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Wil je een stroboscoop bouwen? Moet je even bij Velleman kijken, die heeft daar één of twee setjes voor. Volgens mij ook nog incl. 15W flitsbuis, anders zijn ze los te verkrijgen.

Veel suc6,
    Jurjen

Comment

• kentuckytukker
      • Apr 2004
      • 39

let er bij het zelfbouwen wel op dat er met hoogspanning gewerkt wordt. kan erg onaangenaam zijn bij iet deskundig gebruik. overigens loont zelfbouw alleen nog voor hele krachtige types. anders gewoon een kant ne klaar dingetje kopen. heb ze zelf 30 jaar geleden al gemaakt

Comment

• EL DJ
        • Sep 2003
        • 60

Wat je nodig hebt zijn een aantal condensatoren, wat spoelen, weerstanden en een voeding. Kortom de normale electronica handel. Het lijkt me best haalbaar om zo'n ding zelf te bouwen, heb er zelf al een aantal opengehaald, lijkt me niet ingewikkeld.
        Is DAT muziek?

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

een stroboscoop bouwen is niet moeilijk. Bij velleman zijn kant en klare bouwkitjes te koop( inc flitsbuis). Bij elektuur vind ook vast en zeker een schema van een stroboscoop.

Maar dan moet je jezelf wel de vraag stellen wat je wilt. Wil je een strobo hebben om een strobo te hebben, koop er dan een. Je bent veel goedkoper uit en je bespaart een hoop geklommel.

Wil je er echt een maken voor het zelfbouwplezier, ga gerust je gang, maar vergeet niet zoals al eerder is gezegt dat er met hoogspanning wordt gewerkt. Zo een schok is pijnlijk, ik kan het weten[:I].
          Overigens moet je zoiets natuurlijk in een fatsoenlijk kastje zetten omwille van die spanning en dit maakt het totaal projectje er niet goedkoper op ......

Ook zijn de vermogens van de stroboscopen die je zelf kan bouwen beperkt. Ik weet niet of dit voor jouw een nadeel is....

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...