Flightcase TFT scherm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koemar
    • May 2003
    • 81

Flightcase TFT scherm

Hallo mensen,

Ik ben sinds deze week de (trotse) eigenaar van een 17 inch tft scherm, welke ik aan mijn lichttafel ga hangen. Nu wil ik er eigenlijk een flightcase voor maken/kopen, heeft iemand zo'n flightcase ergens te koop gezien of heeft iemand er zelf een gemaakt?

Greetz,

DIKKE KIKKER (...zero88!)
    Doe-mar een Coemar!
  • Prins
    • Apr 2003
    • 98

Ga naar de eerste de beste flightcase-bouwer met je scherm en hij maakt voor jouw een passende case lijkt mij....

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Nou we het er toch over hebben : is er al een 19" versie van een TFT, of liever nog een touchscreen in 19"formaat verkrijgbaar?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

citaat:Geplaatst door **************
        Nou we het er toch over hebben : is er al een 19" versie van een TFT, of liever nog een touchscreen in 19"formaat verkrijgbaar?
        Een gewoon 19" TFT scherm is allang verkrijgbaar. De touchscreens zou ik niet weten... Je hebt ze in ieder geval wel in een grote uitvoeringen (weet-ik-veel-hoeveel-entwintig inch), kijk maar eens bij Correct in Rotterdam, daar hebben ze een MP3-speler aan zo'n enorm scherm gekoppeld, waar je dus ook gewoon op het scherm kan drukken (dus touchscreen )

Comment

• movinghead
          • Aug 2001
          • 559

19" monitor Olorin VistaLine VL191D / VL197D

19" TFT scherm van topkwaliteit met hoge specificaties. Met een aanbevolen resolutie van 1280x1024 heeft het scherm een beeldoppervlak dat 24% groter is dan dat van een 17" TFT scherm werkend met dezelfde resolutie. Het heeft een stabiele draaibare, in hoogte verstelbare voet. Het scherm is kantelbaar van landscape naar portrait.
          Door de smalle omlijsting is het scherm zeer geschikt voor multimonitor applicaties. De bedieningsknop aan de zijkant is eenvoudig te verwijderen.
          Het scherm heeft een zwarte behuizing en kan naar keuze geleverd worden met een zwart of zilverkleurig front. Ook leverbaar als open frame voor inbouw.

€ 1299,-
          [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Koemar
            • May 2003
            • 81

Ehm ja,
            we dwalen nu een beetje af naar een 19 inch tftje...
            Maar heeft er iemand anders nog oplossingen voor mijn vraag?
            (die vliegkistbouwer kost al gauw 150 euries, niet fijn voor een student)

Greets,

Dikke Kikker
            Doe-mar een Coemar!

Comment

• johan L.
              • May 2001
              • 384

tja 150 euro is altijd nog goedkoper dan een nieuwe tft
              Net deed ie het nog.

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

Zelf maken is dan de beste oplossing. Hier staat al erg veel over op het forum. Ik heb er zelf nog geen standaard case voor gezien.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

een vrij goedkope oplossing:
                  zoek een deftige cd-case van bijvoorbeeld American DJ en kijk of de monitor daar in past. Met een beetje stootmousse erin te verlijmen moet de monitor op zijn plaatst te houden zijn tijdens het vervoer.
                  Ik gebruik dit voor mijn 15" en een 17" zal m.i. ook nog gaan.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

stop ff, ik had het niet over de beeld-diameter, maar over de bevestiging in een 19" rack. een zg flightcase, als het ware...

dus een +- 8 HE, 19" beeldscherm ( al dan niet via de 19"-adapters)

we hebben wel PC's IN het TFT-scherm gebouwd, maar nu het 19"-rackmounted systeem nog.

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

citaat:Geplaatst door **************
                      we hebben wel PC's IN het TFT-scherm gebouwd, maar nu het 19"-rackmounted systeem nog.
                      Er surfen ook best wat productontwikkelaars rond over deze fora, misschien een idee'tje voor hun?

Ben het zelf nog niet tegengekomen...

@ Koemar: Maar zo'n scherm ergens inbouwen... Ik zat te denken, dat als je een gewoon 19" rek hebt, dan kun je de bovendeksel zeg maar naar boven klappen en daar zit dan de TFT-monitor in... Die deksels zijn vaak nog redelijk breed, alleen meestal heeft dat de functie om de knopjes af te dekken van de mixer, dus moet je opletten dat de monitor er ook echt inpast en dat deze niet door de faders wordt geschadigd.
                      Natuurlijk moet je dan ook zo'n flightcase hebben en voldoende apparatuur ervoor, anders is het alsnog een dure en 'over-sized' aankoop [)]

Comment

• splash
                        • Aug 2002
                        • 342

kijk hier eens:
                        Allen Bradley industrial automation components, integrated control and information solutions from Rockwell Automation make you as productive as possible.

mischien kan je hier iets vinden....

Comment

• KoenB
                          • Mar 2003
                          • 453

Zo'n 19 inch houders voor 15 en 17 inch TFT's bestaan al hoor. Oa Farnell heeft er zulke nog verdeelt gehad.
                          Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Dave
                            • Jan 2001
                            • 757

Ze zijn er zeker, meestal als procesbesturing in fabrieken en dergelijke:

Hangt meestal ook een industrieel prijsje aan.
                            U x I = Boem.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

kijk, dat was dus mijn vraag. Thx, mate

Comment

Working...