probleem DATEQ apollo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

probleem DATEQ apollo

Ik heb al een jaartje een probleem met één van onze apollo's, en tot nu toe hebben we nog niet kunnen vinden waar het zich bevind en dus ook nog niet kunnen repareren.
    Wel het volgend:
    de mixer stuurt soms een continue fluittoon uit (geschat rond de 500-800 Hz). De kanalen apart komen dan niet meer door, en de fluittoon is wel zichtbaar op VU-meter. Als alle kanalen dicht getrokken worden (incl master) komt het er nog steeds door.
    We dachten eerst aan aarde probleem, maar dan heb je normaal ruis/brom en geen fluittoon. Mixer is al 4 keer opengeweest, en met vergrootglas alle soldeerpunten op print nagekeken, maar niets te vinden. Uiteraard doet het probleem zich net niet voor als de mixer openligt. Heb 'm nu ook weer 7 fuiven kunnnen gebruiken, en nu bij de laatste had ie het weer.
    Als ik hem uitschakel en terug inschakel is het (voor even) gedaan. Heb ergens opgevangen dat het probleem zich met hoogfrequent fouten zou kan voorkomen.
    Heeft d'r iemand soortgelijke problemen gehad, of kan d'r iemand me zeggen waar ik er best naar kan gaan zoeken ? Of waar dit aan kan liggen ?

Het moeilijke is dus natuurlijk dat hij het maar heel sporadisch heeft, en we dus meestal aan het zoeken zijn naar een fout die op dat moment niet optreed, maar die er toch wel in verborgen zit. Wordt namelijk nogal moeilijk als deze fout zich tijdens een evenement voordoet.
    --- watt ever you want ---
  • René
    • Oct 2000
    • 126

Het zou weleens een defect C'tje kunnen zijn. Wat je kan proberen is de Apollo op temperatuur brengen en wachten tot de storing optreed vervolgen alle C'tjes met vriesspray langslopen.
    Succes
    René

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Zou k raar vinden dat het iets met temperatuur te maken heeft. 2 weken geleden heeft hij een fuif gedraaid, behoorlijk warm en geen probleem en afgelopen zaterdag had ie het probleem al na 5 minuten draaien.
      Zal het voor de zekerheid toch eens checken.

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

oscillatie vd uitgang oid? kan je het beinvloeden (de frequentie)
        misschien los aard/referentiekontakt

knoppen en waarden :)

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

kijk iig of alle voedingen wel op alle opamps staan als het gebeurd... maar "als het gebeurd" is geloof ik juist het probleem
          knoppen en waarden :)

Comment

• Rudy Vorstenbosch
            • Jun 2001
            • 1429

citaat:Geplaatst door Kevin_DM

Ik heb al een jaartje een probleem met één van onze apollo's,
            Als je ze niet ter service aan wil bieden en het zelf wil op lossen lijkt me dat na het lezen van jouw posting niet echt een probleem.

Als je toch al meer van die bakken hebt staan is het een kwestie van uitwisselen van de kritische componenten totdat het probleem opgelost of verplaatst is....

De all oude manier van een storing zoeken....

SuCCeS

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Probleem is nu net dat ie het maar heel soms heeft. Ik heb hem al 2 keer op service gedaan, en ze vinden d'r niks mis mee (en d'r is meestal ook niks mis mee), alleen dat ie op sommige momenten raar loopt te doen. Kan perfect 2 maand goed gaan, en dan plots raar doen, afzetten, en hij gaat weer goed.
              Da's nou net wat het zo moeilijk maakt om de fout te zoeken.

Maar ik zal d'r van de week eens een andere opengooien, en wat wisselen van onderdelen.

Comment

• JVS
                • Mar 2004
                • 317

Als alle soldeerverbindingen in orde zijn, lijkt het mij inderdaad iets van een gammel C'tje, of een gekke opamp. Ik neem aan dat de opamps in de apollo in voetjes zitten. Daar ze toch niet veel kosten zou ik ze in de mastersectie gewoon eens allemaal vervangen..

Een gammel C'tje kun je proberen te traceren met een ESR-meter. Dat is een impedantiemeter die met een wisselstroompje meet i.p.v. DC.
                In de meeste gevallen gaat dit prima in-circuit...

Comment

Working...