Netconnectoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Netconnectoren

Ik heb een vraag,

Zijn er algemene afspraken voor de locatie van netconnectoren in een apparaat??
    ik bedoel dus eieglijk, waar hoort de voedingsconnector "eigelijk" te zitten?? het maakt natuurlijk niet zo veel uit maar ik ben er een beetje makkelijk in en nu ben ik alles aan het seviceen en repareren. en gelijk de oude netconnectoren aan het vervangen voor powercon. maar moetten die nou links of rechts op de connectorplaat??

Ik schaam me diep maar ik weet het echt niet, wat doen jullie en heeft dit ook een reden??

alvast bedankt,

Ron
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

kijk je kan kiezen: links, rechts en ja zelfs in het midden zou mogelijk zijn.
    Het maakt geen fluit uit waar dat die dingen zitten, zolang het maar fatsoenlijk bevestigd en veilig is.
    Plaatsing aan een bepaalde kant is echt persoonlijk denk ik. Houd er gewoon rekening mee, dat als je die op een bepaalde plaats zet dat je geen andere dingen gaat hinderen. Ga je op veel aparaten connectoren zetten is het natuurlijk wel handig als je die allemaal aan dezelfde kant zou zetten.
    Persoonlijk zou ik het zo doen voor een connectorplaat bij een amprack: links powercon in/uit dan speacons dan xlr in/uit.

mvg
    ronny

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

Het is idd persoonlijk, ik heb de platen allemaal zó:
      Eerst signaal in en evt.uit, dan speakers uit, dan Powercon in en uit. Natuurlijk van links naar rechts als je tegen de plaat aankijkt vanaf de buitenkant van het rack.
      Bij de powercons altijd een neon lampje.
      Als ik zelf platen maak is de hart afstand tussen de bijelkaar horende connectors 30 mm. en de rest 40 mm.
      Dus de XLR's , de speakons en de powercons 30 mm. uit elkaar en tussen XLR en speakon 40 mm.
      De powercons altijd aan het einde van de plaat.

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

citaat:Bij de powercons altijd een neon lampje.
        Maak jij je platen zelf of gebruik je voorgeponste platen? Als je voorgeponste platen gebruikt, hoe zet jij dan het neon lampje vast?

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Merijndj
          • Mar 2001
          • 660

citaat:Geplaatst door ronny

citaat:Bij de powercons altijd een neon lampje.
          Maak jij je platen zelf of gebruik je voorgeponste platen? Als je voorgeponste platen gebruikt, hoe zet jij dan het neon lampje vast?
          ik neem aan dat hij een gaatje boort om het lampje te bevestegen.... een 10mm boortje is voldoende voor een lampje.

Comment

Working...