dimmen helicopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wouwoudukduk
    • Jun 2002
    • 21

dimmen helicopter

Bij ons in de zaak hangen drie helicopters met elk 6 par 36 lampen.
    nu is het probleem dat deze nogal fel zijn, nu wil ik graag deze lampen dimmen.
    nu is mijn vraag: is dit mogelijk met een gewone dimmer die je ook voor halogeen spotjes gebruikt . (aan de helicopter zitten twee stekkers eentje voor de motor en eentje voor de lampen).

Heeft hier iemand ervaring mee , of tips hoe ik dit het beste kan oplossen.

alvast bedankt Wouter
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Een par 36 lamp is meestal 6 volt. Dit wil zeggen dat er een transfo in zit die de 220V van het lichtnet omzet naar 6V. Dit houd dan ook in dat je een dimmer nodig hebt die inductieve belastingen kan schakelen. Daar je zes lampen per helicopter hebt moet je transfo per helicopter een vermogen van 180W (inductief) kunnen dimmen.
    Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• splash
      • Aug 2002
      • 342

Ben bang dat dit niet gaat lukken tenzij je je hele helicopter gaat verbouwen. Het punt is dat als je de lampen dimt je ook de motor "dimt"

Comment

• pilot
        • Nov 2003
        • 267

zoals hij al zei zitten er aan de helicopter twee stekers,degene van de lamp is gewoon los te halen en te schakelen of te dimmen eventueel met een simpele bouwmarkt dimmer,deze kunnen meestal juist inductieve belastingen aan en kan je ook gewoon gebruiken voor halogeenlampen met normale trafo
        master-qsc en de rest

Comment

• splash
          • Aug 2002
          • 342

ok, sorry... niet goed gelezen
          Let maar niet op mijn post....

Comment

• Michel_G
            • Dec 2003
            • 376

citaat:Geplaatst door splash

ok, sorry... niet goed gelezen
            Let maar niet op mijn post....
            of je kan je post ook verwijderen maarja, dan staat dat bericht van pilot er weer wat vreemd
            Is weer terug !

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

gewoon rekening houden met de stroom die die dimmer dan moet verwerken. of een gewone huis tuin en keukendimmer( of hoe zeggen ze dat) zal voldoen hangt van het model af. De meeste die ik al gezien heb,kunnen maar een beperkt vermogen verwerken.... .
              Deze kunnen dus ook wel een induktieve last dimmen. zoiets in de zin van 200watt ohmse last en dan 100 watt induktieve last.

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...