Ik heb hier een Botex DC-4P staan met problemen. Ik heb de voedingsspanning van de besturingsprint doorgemeten, niks mis mee. Ook geeft de besturingsprint per kanaal een signaal van ca. 6v door naar de dimmers, ook niks mis mee. Verder heb ik de besturingsprint, voedingsprint en dimmerkanalen gecontroleerd op losse soldeerverbindingen. Uiteraard zijn er ook geen zekeringen kapot.
Het vreemde is dat alles werkt, programma's fade time, snelheid. Op de uitgangen staat ook gewoon 220v spanning. Maar als je er een belasting op gooit dan valt de spanning op het kanaal weg naar 0v. terwijl op de andere 220v staat. Alsof het apparaat de stroom niet kan leveren ofzo. Wie weet wat er hier aan de hand is?
Het vreemde is dat alles werkt, programma's fade time, snelheid. Op de uitgangen staat ook gewoon 220v spanning. Maar als je er een belasting op gooit dan valt de spanning op het kanaal weg naar 0v. terwijl op de andere 220v staat. Alsof het apparaat de stroom niet kan leveren ofzo. Wie weet wat er hier aan de hand is?

Comment