Jackplug AB Hazer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Floor
    • Oct 2000
    • 130

Jackplug AB Hazer

Hallo Allemaal,

Ik heb van een lokale theaterclub een hele partij overbodige spullen gekregen, waaronder een hazer. De hazer heeft aan de achterkant een aansluiting voor de AB, door middel van een jackplug. Ik zie in de webshops dat alle huidige rookdozen enzo dinpluggen hebben.
    Antari heeft op zijn website wel een AB met jack staan (de HC-1), maar die vind ik nergens. Kan ik een andere AB kopen en een verloopje maken? Of weet iemand hoe ik aan een AB met jack kom?

Rechtuit de Bocht door!
    Floor
  • Floor
    • Oct 2000
    • 130

Sorry, ik zit te slapen, ik vergeet wat info:
    Er is geen vermelding van een merk ofzo.
    Ik heb wel twee foto's gemaakt:

Ik weet niet of mensen dit ding herkennen, maar volgens mij is het gewoon zo'n standaard Eurolite / Showtech ding van 10 jaar terug.

Rechtuit de Bocht door!
    Floor

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Als je logisch nadenkt, kun je wel tot de conclusie komen dat een afstandsbediening (cker bij oudere hazers) bedoeld is voor aan/uit.
      Als je alleen aan/uit hebt, zul je waarschijnlijk een mono-jack erin hebben zitten. Is dit het geval?

Ik denk dat je gewoon een schakelaar tussen de polen kan zetten en je hebt een afstandbediening... Ik weet niet of dit ook echt zo kan, dus nog misschien even wachten op reacties van anderen....

Comment

• BAJ productions
        • Jul 2003
        • 587

ik heb dit pas ook gedaan met een simpel drukknopje (trugverend).
        gewoon der tussen werk best
        groetjes,
        Bas

Comment

• Floor
          • Oct 2000
          • 130

Tsja, zou het echt ZO simpel zijn?
          Ik had er niet eens aan gedacht dat het gewoon een verbinding zou kunnen zijn, maar dat is eenvoudig uit te proberen, want dan moet er tussen de verschillende aansluitingen van de jackplug (ik weet niet eens of het een mono-jack is) een spanning moeten staan.
          Laten we hopen dat ik niet gewoon netspanning aan het schakelen ben!

Maargoed,.....meten is weten, en dat ga ik dus morgen even doen.
          Bedankt tot zover!

Rechtuit de Bocht door!
          Floor

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Een hazer met een terugverend drukknopje? Dan heb je gewoon een slechte rookmachine lijkt me???

Controle of het mono of stereo jack is kun je makkelijk doen door het ding open te schroeven en te controleren hoeveel draadjes / aansluitingen er richting die plug gaan... 2 = mono, 3 = stereo... en ik denk eerder dat er bij zo'n ding een AB met verstelbare weerstand zit, waarmee je dan de output kunt regelen...
            Kijk ook even op de print binnenin, daar staat misschien wel wat nuttige info op?

Comment

• BAJ productions
              • Jul 2003
              • 587

anders blijft hij door blazen. ja weet het is een antiek ding die ik nu heb werken beter.

groetjes,
              Bas

Comment

• Floor
                • Oct 2000
                • 130

Tsja, tot zovel in ieder geval veel dank aan allen die gereageerd hebben, maar tot nu toe heb ik niet veel succes.
                De voortgang:
                *1 Er is lastig na te gaan of het een mono, of stereojack is, de print zit erg vervelend vast, waardoor de aansluitingen niet goed zichtbaar zijn (moet ik dus nog loshalen).
                *2 De hazer begint direct te werken als ik hem aanzet (geen AB of wat dan ook erop) hetgorene lampje naast de AB-jackplug brand dan ook en de hazer werkt.
                *3 Met een momojack erin doet hij helemaal niets, ook niet als hij 10 minuten heeft staan opwarmen. Tussen de beide polen van de monojack staat dan circa 8 volt.

The mystery continues!

Rechtuit de bocht door!
                Floor

Comment

Working...