Duidelijk en simpel Krachtstroomschema

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BENjpt
    • May 2002
    • 381

    #16
    citaat:Geplaatst door djkoen

    Hoi,

    Inderdaad een paar 16amp groepen lukt niet echt. K'zit met 4x 4-bar Par64 800watt en 2x 4-bar Par56 300watt en een hoop effecten-zooi.
    Even nieuwsgierig, bestaat er ook par64 800 Watt??.. dat zou ideaal zijn voor een 4-bar..(3,2 KW ipv 2KW of 4 KW).. precies veilig op een 16A groep.
    Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

    Comment

    • DJ_Robin
      • Jul 2001
      • 610

      #17
      Ze hebben bestaan ja, 800 watt powersavers was de naam bij GE.
      Echter heb ik begrepen dat deze lampen spoedig of zelfs nu al neit meer leverbaar zijn.

      Als dat waar is is dat idd jammer want voor sommige toepassingen is het een mooi wattage.

      M.V.G
      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

      Comment

      • ronny
        • Dec 2002
        • 2138

        #18
        citaat:doe mij er aan denken nooit iets electrisch door jou te laten aansluiten....
        Bij nader inzien ...
        doe mij eraan denken nooit iets door jou te laten aansluiten.
        zeg vent:

        natuurlijk zijn kleuren belangrijk, maar niet zo belangrijk als autoamten en aardlekschakelaars. in die zin bedoelde ik dat hij beter maar eerst die dingen erin kon zetten en dan pas eens naar de kleurtjes kon kijken.
        Zo OK!!

        mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

        Comment

        • lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

          #19
          in mijn normen zijn beiden even belangrijk. Je begint namelijk je kast te cableren met een draad, om dan met die draad naar een automaat te gaan.
          Graag de juiste kleur gebruiken van in het begin dus.

          Comment

          • ronny
            • Dec 2002
            • 2138

            #20
            ok in die zin heb je wel gelijk. alleen goede kleurtjes maar geen veiligheden heeft ook geen zin he

            mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

            Comment

            • Tiemen
              • Dec 2001
              • 944

              #21
              Alleen het uiteinde van de geleider moet het betreffende kleur hebben. In de praktijk gebeurt het heel veel dat geleiders niet het juiste kleur hebben, en dan schilder/plak je gewoon het uiteinde af. Gisteren nog in 12kV installatie, aan de secundaire van de transfo zat op 2u een blauwe draad, en op 2n een zwarte draad, alleen de laatste centimeter was in het andere kleur geschilderd...kwestie van ingewikkeld te doen. Toch kan je niet alles gelijkstellen. Zelfs in normen (bijvoorbeeld als ze elkaar tegenspreken) wordt er gesteld "dit is belangrijker dan dat". Liever een juiste automaat/zekering dan het juiste kleurtje. Speelt dat trouwens een rol in een enkelfasige installatie (huis, tuin, keuken)?

              Tiemen

              Comment

              • lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

                #22
                citaat:Speelt dat trouwens een rol in een enkelfasige installatie (huis, tuin, keuken)?
                bwa, als ik aan de massa van een toestel een zwarte draad zie hangen stap ik mijn auto in en kijk niet achterom. Verder maakt het geen moer uit....[V]

                Comment

                • som
                  • Nov 2002
                  • 787

                  #23
                  citaat:Geplaatst door Tiemen

                  Alleen het uiteinde van de geleider moet het betreffende kleur hebben. In de praktijk gebeurt het heel veel dat geleiders niet het juiste kleur hebben, en dan schilder/plak je gewoon het uiteinde af. Gisteren nog in 12kV installatie, aan de secundaire van de transfo zat op 2u een blauwe draad, en op 2n een zwarte draad, alleen de laatste centimeter was in het andere kleur geschilderd...

                  Tiemen
                  dacht toch echt dat omkleuren van aders niet (meer) mag.
                  Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #24
                    10 kV is geen Nen1010, maar heeft weer hele andere eigenschappen. ( oa dat open geleiders minimaal 15 cm uit elkaar moeten liggen, andere kleur-coderingen etc). Aanrakings-veilig wordt-ie meestal door er gaas voor te spannen...etc.

                    Dus die doet hier niet mee, want wij gaan tot maximaal 1000 volt...Althans, dat hoop ik dan maar.

                    Comment

                    • PTE Veldhoven
                      • Jan 2004
                      • 3

                      #25
                      F1,F2,F3 mogen niet gebruikt worden om de fases te onderscheiden, hier voor is de aanduiding L1, L2 en L3.

                      L1 = FASE 1 BRUIN
                      L2 = FASE 2 ZWART
                      L3 = FASE 3 ZWART/WIT OF GRIJS
                      N = NUL BLAUW
                      PE = AARDE GROEN/GEEL

                      Ik zou nog wel ff aardlek en installatie atomaten gebruiken i.v.m. veiligheid voor jezelf en iemand anders


                      De aanduiding F1, F2 en F3 staat voor Fuse oftewel voor een zekering.



                      succes er mee!!

                      Comment

                      • delighted
                        • Jul 2003
                        • 420

                        #26
                        citaat:Geplaatst door som

                        citaat:Geplaatst door Tiemen

                        Alleen het uiteinde van de geleider moet het betreffende kleur hebben. In de praktijk gebeurt het heel veel dat geleiders niet het juiste kleur hebben, en dan schilder/plak je gewoon het uiteinde af. Gisteren nog in 12kV installatie, aan de secundaire van de transfo zat op 2u een blauwe draad, en op 2n een zwarte draad, alleen de laatste centimeter was in het andere kleur geschilderd...

                        Tiemen
                        dacht toch echt dat omkleuren van aders niet (meer) mag.
                        Dat dacht ik ook, en als dat nog niet is vastgelegd dan wordt het echt hoogtijd dat dat eens gebeurd. Foute kleurcodering zijn nu eenmaal levensgevaarlijk. En zo'n uiteinde in een ander kleurtje kan je makkelijk afknippen en dan heb je geen idee meer wat voor kabel het is.

                        Comment

                        • som
                          • Nov 2002
                          • 787

                          #27
                          lekker hoor, vroeger was aarde grijs en nu wordt een fase grijs,
                          nice to now over omkleuren;
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                          Comment

                          • rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

                            #28
                            Volgens mij gaat de discussie geleidelijk aan verschuiven van een technisch topic naar een
                            biomedisch topic:

                            Onder mannnen komen allerlei vormen van kleurenblindheid ongeveer 1000 - 10.000 keer meer voor dan onder vrouwen.
                            "Over welke grijs hebben jullie het nou de hele tijd?"
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                            Comment

                            • lighthouse
                              • Feb 2004
                              • 25

                              #29
                              maar al met al hebben we onderhand wel een regenboog aan kleuren die van alles en nog wat kunnen betekenen en is het voor een niet ingeweide raadzaam om in elk geval één hand (maar misschien wel twee) in de broekzak te houden Het punt is namelijk dat er wel normen zijn maar dat deze in de loop der jaren diverse keren zijn veranderd en nu naast elkaar nog voorkomen (en in oudere gebouwen soms rustig doorelkaar)

                              nul - rood/blauw
                              fase - groen/zwart/bruin/grijs
                              aarde - grijs/groen-geel
                              schakeldraad - zwart

                              Comment

                              Working...