sommer kabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hik
    • Jan 2004
    • 12

sommer kabel

hoi hoe is het ??
    ik zou graag willen weten of er iemand is die hun evaring met mij willen delen betrefend het merk sommer cable diuts van oorsprong geloof ik.......het gaat mij voornamelijk over de spq 240 speaker kabel maar ik heb ook belang bij infomatie over hun line kabel....bedankt
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

De line kabel van sommer wordt (met name in duitsland ja) als a-merk gezien. Als je in NL om kabel vraagt krijg je vanzelf Tasker, Sommer is gelijkwaardig, maakt degelijke kabels, leveren ook kabel voor multi's etc.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• embie
      • Mar 2002
      • 83

wij gebruiken verschillende types kabel van Sommer, bv bij microkabels zijn ze "ietsje" stijver dan die van Belden, maar wel minstens zo goed geïsoleerd. Goed merk, alleen niet echt bekend (alweer)

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

De minder bekendheid in Nederland heeft te maken met dat er tot voor kort geen vertegenwoordiging (inporteur) was. Die is er inmiddels wel en dat is naar mijn mening ook de reden dat het nu steeds vaker gezien en gehoord wordt. En mogelijk geld dit ook voor onze zuiderburen.

m.v.g. Herman

Comment

• Michael
          • Nov 2002
          • 643

Er is al een importeur voor dit merk sinds ruim twee jaar. Sommer cable is een degelijk en betrouwbaar a-merk met een hoge kwaliteit maar voor de gewone particulier is het wel geen goedkope grap. Je moet al snel een kleine 25 euro op tafel neertellen voor een 10 meter xlr/xlr kabeltje. De speakerkabels heb ik een paar van liggen (kant en klaar). Vooral de meeraderige kabels zijn niet te dik (in tegenstelling tot dap enz...) dus passen nog gemakkelijk in een nl4fc speakon plug. Toch zijn ze heel goed afgeschermd niet te stug en degelijk, ze gaan niet zo snel krullen of worden hard als in tegenstelling tot de goedkopere merken. Zelf gebruik ik van sommer veel signaalkabels van de primus serie. Mijn speakerkabels komen uit de elephant serie.

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Komt door ouderdom, lijkt 2 jaar kort.
            En het duurt ook enige tijd voor een merk (voor snoeren en kabels) ingeburgerd is, niet iedereen schakelt meteen om wat merk betreft.

m.v.g. Herman

Comment

Working...